Η ουσία της εκπαίδευσης είναι να μεταμορφώνει τα ανθρώπινα όντα σε ώριμες και ολοκληρωμένες προσωπικότητες. Η καλλιέργεια και η σωστή ηθική διδασκαλία αποτελούν μερικά από τα συστατικά μιας τέτοιας ανάπτυξης χαρακτήρα και προσωπικότητας. Αυτό μπορεί να πραγματοποιηθεί μόνο όταν οι δάσκαλοι και οι εκπαιδευτικοί γίνουν ζωντανά παραδείγματα ενός υψηλότερου ηθικού επιπέδου που ξεπερνά τα συμβατικά ακαδημαϊκά κριτήρια. «Ήθελα να αποδείξω ότι τα ανθρώπινα όντα είναι ικανά για κάτι μεγαλύτερο από τον πόλεμο, την προκατάληψη και το μίσος». Αβραάμ Μάσλοου.
Στόχος της εκπαίδευσης στις μέρες μας είναι να ανοίξει νέους δρόμους στο σημερινό σκοτεινό ηθικό σύστημα αξιών και να τονίσει την έννοια της εκπαίδευσης χαρακτήρα στα σχολεία ως επιτακτική και απαραίτητη. Όλοι γνωρίζουν το πρόβλημα και το κουδούνι χτυπάει. Είναι καιρός να συγκεντρώσουμε όλους τους ανθρώπους που ασχολούνται με το σχολείο και την εκπαίδευση και να φέρουμε λύσεις που χρειάζονται απεγνωσμένα. Είναι επιτακτική ανάγκη να ανοίξουμε το μυαλό μας και να εργαστούμε μαζί για να ξεπεράσουμε τα εθνικά, πολιτιστικά και θρησκευτικά εμπόδια που μας χωρίζουν ο ένας από τον άλλο και περιορίζουν τους ορίζοντές μας σε αυτό που είναι το πιο ουσιαστικό μέρος της εκπαίδευσης: να δημιουργήσουμε και να εδραιώσουμε ευγενείς αξίες για τα παιδιά μας. Ο άνεμος της αλλαγής πρέπει να σαρώσει τις χώρες και να θέσει τα πρότυπα για έναν ειρηνικό κόσμο μέσα σε ένα πλαίσιο διαπολιτισμικής κατανόησης σε αυτή τη νέα χιλιετία ελπίδας και πρόκλησης. «Η ειρήνη δεν μπορεί να διατηρηθεί με τη βία, μπορεί να επιτευχθεί μόνο με την κατανόηση». Albert Einstein
Στην πραγματικότητα, η εκπαίδευση για την ειρήνη ξεκινά από το σπίτι, επειδή η οικογένεια και οι γονείς είναι πράγματι η πιο θεμελιώδης εκπαίδευση και η πιο βαθιά. Το ερώτημα είναι εάν οι γονείς κατανοούν πραγματικά το καθήκον τους ως πρότυπα, δεδομένων των συνθηκών στις σύγχρονες κοινωνίες. Όσο εύκολο είναι να γίνετε γονείς τόσο πιο δύσκολο γίνεται να αναλάβετε πλήρως το έργο της γονεϊκότητας και να ολοκληρώσετε αυτό το τρομακτικό έργο. Εκπαίδευση γονέων σχεδόν δεν υπάρχει και αν υπάρχει πόσοι γονείς είναι πραγματικά σοβαροί για μια τέτοια εκπαίδευση. Οι περισσότεροι γονείς το θεωρούν δεδομένο και πιστεύουν ότι μπορούν να ανταπεξέλθουν στις απαιτήσεις της γονεϊκότητας και να αντιμετωπίσουν όλες τις προκλήσεις που την συνοδεύουν. Η αλήθεια είναι ότι η πλειονότητα των νέων μπαίνει απροετοίμαστος στο γάμο και τη γονεϊκότητα. Το αποτέλεσμα είναι συνήθως μια καταστροφή που αφήνει πίσω του πολλά άλυτα ζητήματα. «Οι γονείς είναι το απόλυτο πρότυπο για τα παιδιά. Κάθε λέξη, κίνηση και πράξη έχει αποτέλεσμα. Κανένα άλλο άτομο ή εξωτερική δύναμη δεν έχει μεγαλύτερη επιρροή σε ένα παιδί από τον γονέα». - Μπομπ Κίσαν
Περιττό να πούμε ότι ζούμε σε μια εποχή που το έγκλημα, η βία, οι παραβιάσεις των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, η παρενόχληση και ο εκφοβισμός είναι δυστυχώς καθημερινή. Φαίνεται ότι η κοινωνία μας με τους κατάλληλους θεσμούς της έχει καταστεί αναποτελεσματική απέναντι σε τέτοια εγκληματικά αδικήματα, κακομεταχείριση και κακοποίηση. Επιπλέον, υπάρχουν ενδείξεις ότι μια τέτοια καταχρηστική ανάρμοστη συμπεριφορά έχει μολύνει την οικογενειακή γαλήνη και όλο και περισσότερο αντιμετωπίζουμε εσωτερική βία που επηρεάζει την οικογένεια και το γάμο. Τα διαζύγια, τα αυξανόμενα ποσοστά αμβλώσεων και η κακοποίηση παιδιών είναι μόνο μερικές από τις συνέπειες μιας τέτοιας επώδυνης εξέλιξης. "Το σκοτάδι δεν μπορεί να διώξει το σκοτάδι· μόνο το φως μπορεί να το κάνει αυτό. Το μίσος δεν μπορεί να διώξει το μίσος· μόνο η αγάπη μπορεί να το κάνει αυτό." ~ Martin Luther King, Jr. Σε τέτοιες απελπιστικές καταστάσεις υπάρχει μόνο μια ελπίδα να δημιουργηθεί ένα προληπτικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα που θα κάνει τα σωστά βήματα προκειμένου να προσφέρει λύσεις μέσω ηθικής και ηθικής εκπαίδευσης. Πάνω απ 'όλα οι άνθρωποι πρέπει να μάθουν να είναι υπεύθυνοι και αξιόπιστοι σε μια κοινωνία όπου θα πρέπει να κυριαρχεί ο σεβασμός και η ενσυναίσθηση.
Η ειρήνη ξεκινά από εσάς ως άτομο και εκφράζεται ως ψυχική ηρεμία. Όλα έχουν να κάνουν με την αρμονία μεταξύ του μυαλού σας και του «πεδίου μάχης» σας που είναι το σώμα σας. Το σώμα μας είναι το θέμα γιατί είναι η πηγή των ενστίκτων που σχετίζονται με τον μακρινό μας απόγονο: τον κόσμο των ζώων. Το μυαλό μας που αντιπροσωπεύει ένα σύνολο αξιών και ιδανικών βρίσκεται σε συνεχή σύγκρουση με τα φυσικά μας ένστικτα, τις επιθυμίες και τις υλικές εμμονές μας. Τις περισσότερες φορές οι επιθυμίες μας είναι εγωκεντρικές, μοχθηρές, πονηρές και άσχημες. Ο μόνος τρόπος για να τα ελέγξουμε είναι μέσω ενός συνόλου ηθικών και ηθικών αξιών που συχνά σχετίζονται με θρησκευτικές ή φιλοσοφικές αρχές και αρετές. Για να δημιουργήσουμε και να διατηρήσουμε βιώσιμη ειρήνη με δικαιοσύνη και ισότητα χρειαζόμαστε κάποια «όπλα», όπως η πρόσβαση στην εκπαίδευση για την ειρήνη και η παγκόσμια συνεργασία που συνοδεύονται από συμπόνια και ενσυναίσθηση. Εύκολο να το λες, αλλά δύσκολο να εξασκηθείς. Ο δρόμος για την Ειρήνη είναι ένας δρόμος με αγκαθωτούς, στροφείς, ανηφορικούς. Όλα εξαρτώνται από τον άνθρωπο. «Αν θέλουμε να διδάξουμε πραγματική ειρήνη σε αυτόν τον κόσμο και αν θέλουμε να συνεχίσουμε έναν πραγματικό πόλεμο ενάντια στον πόλεμο, θα πρέπει να ξεκινήσουμε από τα παιδιά.» Μαχάτμα Γκάντι.
Συνολικά, τα εκπαιδευτικά μας συστήματα πρέπει να ενοποιηθούν και να ενταχθούν σε έναν πιο πνευματικό και ηθικό προσανατολισμό που να περιλαμβάνει τις πιο αξιοπρεπείς αρχές ηθικών και ηθικών προτύπων. Αυτό πρέπει να μπει σε όλο το χώρο του σχολείου και της εκπαίδευσης από κάτω προς τα πάνω. Οι δάσκαλοι και οι εκπαιδευτικοί είναι η προέκταση της οικογενειακής ηθικής και πρέπει να ενσωματωθούν σε ένα υψηλότερο επίπεδο καλλιέργειας χαρακτήρα και ανάπτυξης προσωπικότητας για όλη τη σχολική κοινότητα ανεξαρτήτως ηλικίας και θέσης. Τώρα είναι η ώρα για μια διαφορετική προσέγγιση στην εκπαίδευση των παιδιών μας, μια ολιστική, ολοκληρωμένη, μακροπρόθεσμη και πιο ολοκληρωμένη. Η ευαισθητοποίηση και η εγρήγορση είναι κάτι παραπάνω από απαραίτητες απέναντι στις σημερινές προκλήσεις, μία από τις οποίες είναι το ζήτημα της ειρήνης σε ολόκληρο τον κόσμο. Επίκειται μια νέα κουλτούρα ειρήνης, κατανόησης, συνεργασίας και ελπίδας. Οι εκπαιδευτικοί της ειρήνης πρέπει να αναλάβουν το καθήκον να προωθήσουν μια αισιόδοξη εκπαιδευτική προσέγγιση προσανατολισμένη στην αξία, δείχνοντας στους μαθητές ότι είναι η συλλογική ηθική μας ευθύνη να επηρεάσουμε το μέλλον με βάση αυτό που επιλέγουμε να κάνουμε σήμερα.
The text in English
The essence of education is to transform human beings into mature and complete personalities. Cultivation and proper ethical teaching constitute some of the ingredients of such development of character and personality. This can only be realized when teachers and educators become living examples of a higher moral standard that surpasses conventional academic criteria. “I wanted to prove that human beings are capable of something grander than war and prejudice and hatred.” Abraham Maslow.
Education's goal nowadays is to open new ways in today's dark ethical value system and stress the meaning of character education in schools as imperative and indispensable. Everybody is aware of the problem and the bell is ringing. It is high time to come together all the people involved in school and education and bring solutions that are desperately needed. It is imperative to open up our minds and work together to transcend national, cultural and religious barriers which separate us from each other and restrict our horizons in what is the most essential part of education: to create and establish noble values for our children. The wind of change must sweep the countries and set the standards for a peaceful world within a frame of intercultural understanding in this new millennium of hope and challenge. "Peace cannot be kept by force; it can only be achieved by understanding.” Albert Einstein
Actually, peace education begins at home because family and parents are indeed the most fundamental education and the most profound. The question is if parents really understand their duty as role models given the circumstances in modern societies whatsoever. As easy as it is to become parents the more difficult it becomes to fully take up the task of parenthood and accomplish this daunting task. Parent's education almost does not exist and if it exists how many parents are really serious about such a training. Most parents take it for granted and think that they can cope with the requirements of parenthood and face all the challenges that come with it. The truth is that the majority of young people enter unprepared into marriage and parenthood. The result is usually a disaster that leaves behind a lot of unresolved issues. “Parents are the ultimate role models for children. Every word, movement and action have an effect. No other person or outside force has a greater influence on a child than the parent.” - Bob Keeshan
Needless to say, we live in a time when crime, violence, human rights violations, harassment and bullying are unfortunately daily fare. It seems like our society with its proper institutions has become ineffective in the face of such criminal offenses, maltreatment and abuse. Moreover, there are signs that such abusive misconduct has infected the family peace, and increasingly we are facing inner violence affecting the family and marriage. Divorce, rising abortion rates and children abuse are only some of the effects of such painful development. "Darkness cannot drive out darkness; only light can do that. Hate cannot drive out hate; only love can do that.” ~ Martin Luther King, Jr. In such hopeless situations there is only a hope to establish a proactive educational program that will take the right steps in order to offer solutions through ethical and moral training. Above all people have to learn about being responsible and trustworthy in a society where respect and empathetic consideration should prevail.
Peace begins with you as an individual, and it is expressed as peace of mind. It's all about harmony between your mind and your ''battlefield'' which is your body. Our body is the issue because it is the source of instincts that relate to our distant descendant: the animal world. Our mind which represents a set of values and ideals is in constant conflict with our physical instincts, desires and material obsessions. Most of the time our desires are self-centered, vicious, wicked and nasty. The only way to control them is through a set of moral and ethical values oftentimes related to religious or philosophical principles and virtues. To create and preserve sustainable peace with justice and equality we need some “weapons” like access to peace education and global cooperation accompanied by compassion and empathy. Easy to say, but difficult to practice. The way to Peace is a thorny, winding, uphill road. It all depends on man. ''If we are to teach real peace in this world, and if we are to carry on a real war against war, we shall have to begin with the children.'' Mahatma Gandhi
All in all, our education systems need to be unified and enfold in a more spiritual and ethical orientation that includes the most dignified tenets of ethical and moral standards. This has to enter the whole field of school and education from the bottom to the top. Teachers and educators are the extension of family ethics and need to be integrated into a higher level of character cultivation and personality development for all the school community regardless of age and status. Now is the time for a different approach to the education of our children, a holistic, integrated, far-reaching and more comprehensive one. Awareness and alertness are more than necessary in the face of today's challenges one of which is the issue of peace across the globe. Α new culture of peace, understanding, cooperation and hope is imminent. Peace educators have to take up the task of promoting an optimist educational value-oriented approach by demonstrating students that it is our collective moral responsibility to influence the future based on what we choose to do today.
No comments:
Post a Comment