Ο Ρόλος Οικογένειας & Σχολείου στη Διάπλαση Χαρακτήρα
Alt: Parents With 4 Lovely Children Of Different Age Posing Outside For A Photo
"To να εκπαιδεύεις το μυαλό και να παραμελείς την καρδιά δεν είναι εκπαίδευση'' - Αριστοτέλης
Αυτό που πραγματικά χρειαζόμαστε είναι μια εντελώς νέα κατανόηση της Ολιστικής Εκπαίδευσης και να την εφαρμόσουμε στην οικογένεια, το σχολείο και την κοινωνία. Η εκπαίδευση, ως σύστημα προώθησης της γνώσης και των δεξιοτήτων, είναι το πολυτιμότερο εργαλείο και πυλώνας για την πνευματική ανάπτυξη και τις ανάγκες καθώς και τη βιωσιμότητα της κοινωνίας και του πλανήτη μας. Χωρίς τη γνώση που αποκτήθηκε στα σχολεία και τα πανεπιστήμιά μας, η κοινωνία μας δεν θα μπορούσε να συντηρηθεί και να αναπτυχθεί. «Η εκπαίδευση είναι το πιο ισχυρό όπλο που μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να αλλάξει τον κόσμο.» Νέλσον Μαντέλα. Το γεγονός είναι ότι η καθαρή γνώση δεν μπορεί να κάνει αυτό το μέρος καλύτερο. Αυτό που χρειάζεται είναι ένα συμπληρωματικό συστατικό που να είναι προσανατολισμένο στην αξία και να περικλείει ηθικά και ηθικά πρότυπα.
Στην πραγματικότητα, η επιστημονική γνώση, δηλαδή, μπορεί να εφαρμοστεί στη δημιουργία μεγάλων συσκευών και τεχνολογικού, μηχανικού εξοπλισμού που μπορούν να φέρουν πρόοδο και ανάπτυξη και να λύσουν πολλά προβλήματα (πείνα, ασθένειες, παροχή νερού) που αντιμετωπίζει ο κόσμος μας σήμερα. Ωστόσο, με την ίδια λογική, οποιαδήποτε επιστημονική γνώση εάν χρησιμοποιηθεί χωρίς να ληφθούν υπόψη οι επιπτώσεις της στον άνθρωπο και το περιβάλλον μπορεί να οδηγήσει σε καταστροφή. Αυτά είναι τα λόγια του Άλμπερτ Αϊνστάιν μετά τον βομβαρδισμό στη Χιροσίμα: Η απελευθερωμένη δύναμη του ατόμου άλλαξε τα πάντα εκτός από τον τρόπο σκέψης μας, και έτσι οδηγούμαστε προς μια απαράμιλλη καταστροφή. Ήταν μια προειδοποίηση, αλλά έπεσε στο κενό.
Ο κόσμος μας είναι πράγματι γεμάτος από σχολεία κύρους, ανώτερα ιδρύματα, κολέγια και πανεπιστήμια. Υπάρχουν επίσης καλοί δάσκαλοι, εκπαιδευτικοί, καθηγητές και μελετητές που είναι τέλεια μορφωμένοι και τα προσόντα να διδάξουν και να μεταδώσουν τις γνώσεις τους σε εκατοντάδες και χιλιάδες μαθητές που τους κοιτάζουν με προσμονή και θαυμασμό. Οι δάσκαλοι πρέπει να είναι καλά παραδείγματα και παραδείγματα για τους μαθητές τους. Στην Ανατολή οι δάσκαλοι και οι μελετητές θεωρούνται δεύτεροι γονείς και γι' αυτό το σχολείο γίνεται μια ευρύτερη οικογένεια. Στην πραγματικότητα, δάσκαλος είναι κάποιος που μπορεί να αγγίξει τη ζωή σας για πάντα απλώς και μόνο επειδή η μάθηση είναι μια ζωντανή εμπειρία."O ιδανικός δάσκαλος είναι εκείνος που γίνεται γέφυρα για να περάσει αντίπερα ο μαθητής του. Κι όταν πια του διευκολύνει το πέρασμα, αφήνεται χαρούμενα να γκρεμιστεί, ενθαρρύνοντας τον μαθητή του να φτιάξει δικές του γέφυρες" - Νίκος Καζαντζάκης
Κατά τη γνώμη μου, γνώση και ανθρώπινη σύνδεση πάνε μαζί. Εάν η μάθηση γίνεται αφηρημένη και απρόσωπη μια απλή μετάδοση καθαρής γνώσης, τότε υπάρχει ένα κενό και κάτι πρέπει να λείπει. Ένας δάσκαλος μπορεί να είναι τόσο ανώνυμος όσο κάποιος που συναντάς στο δρόμο. Μπείτε σε ένα αμφιθέατρο γεμάτο 1000 φοιτητές, όπου ένας καθηγητής διδάσκει ένα μάθημα, και μπορεί να έχετε αυτή την αίσθηση. Ωστόσο, αυτό δεν είναι το πρόβλημα εάν ο δάσκαλος μπορεί να σας κρατήσει συγκεντρωμένους και εμπνευσμένους. Η διδασκαλία δεν είναι απλώς επάγγελμα, είναι μάλλον επάγγελμα, αποστολή. Δεν είναι όλοι τα προσόντα για αυτή τη δουλειά, ακόμα κι αν το πρόβλημα δεν είναι η γνώση. Οι δάσκαλοι πρέπει να είναι επιλεγμένοι και διακεκριμένοι άνθρωποι που ξεπερνούν τη μετριότητα και είναι σε θέση να εμφυσήσουν ηθικές και ηθικές αξίες στους μαθητές τους. Η έρευνα έχει αποδείξει ότι ένας μεγάλος αριθμός δασκάλων είναι ανεπαρκής για να κάνει αυτή τη δουλειά και ο λόγος είναι ότι είναι ένα δύσκολο έργο. Κατ' αναλογία, δεν είναι όλοι επαρκείς για να είναι αξιωματικός στις ένοπλες δυνάμεις ή πιλότος στην πολιτική αεροπορία. «Η εκπαίδευση του νου χωρίς την εκπαίδευση της καρδιάς δεν είναι καθόλου εκπαίδευση.» Αριστοτέλης
Με την ιδιότητα του δασκάλου, είστε ηγέτης και ως εκ τούτου είστε σε θέση να επηρεάζετε το πεπρωμένο τους για το υπόλοιπο της ζωής και του μέλλοντός τους και αυτό είναι πραγματικά κρίσιμο και φοβερό. Δεν μπορείς να κάνεις αυτή τη δουλειά ψυχρά και αδιάφορα. Χρειάζεται κάτι περισσότερο από αγάπη, αφοσίωση και φροντίδα. Πρέπει να δώσετε όλη σας την αγάπη, τον σεβασμό και να επενδύσετε ολόκληρο το είναι σας, εάν θέλετε να κερδίσετε την καρδιά, την εκτίμηση και τελικά τον σεβασμό του/της. Μόλις το κάνετε, υπάρχει εγγύηση ότι το αποτέλεσμα θα είναι ικανοποιητικό και καρποφόρο. Ωστόσο, οι δάσκαλοι πρέπει να είναι ηθικά και ηθικά θωρακισμένοι. Μια Ολιστική Εκπαίδευση είναι, λοιπόν, μια εκπαίδευση που ενσωματώνει όλες τις πτυχές ενός ανθρώπου, τον μοναδικό του χαρακτήρα και την προσωπικότητά του. Τι ωφελεί, αν η εκπαίδευση είναι μονόπλευρη, κενή, μόνο προσανατολισμένη στη γνώση και στερείται εσωτερικής ποιότητας και ηθικού περιεχομένου; «Η ηθική διαβίωση είναι η απαραίτητη προϋπόθεση για ό,τι αξίζει στον κόσμο» - Ernest Caldecott
Όλοι θαυμάζουμε τους γιατρούς και ο λόγος είναι προφανής λόγω του λεπτού και περίπλοκου που αναλαμβάνουν. Σε στιγμές απόγνωσης, νομίζουμε ότι η ζωή μας εξαρτάται από αυτούς. Μπορούμε κάλλιστα να φανταστούμε πόσο αγχωτικό μπορεί να είναι για τον ασθενή, αλλά και για έναν γιατρό που πρέπει να κάνει μια κρίσιμη χειρουργική επέμβαση για να αφαιρέσει έναν όγκο. Οποιοδήποτε λάθος, παρέκκλιση ή αμέλεια μπορεί να αποβεί μοιραίο για τον ασθενή. Γι' αυτό τους κοιτάμε με δέος και σεβασμό. Αντίθετα, ακούμε συχνά σοκαρισμένους γιατρούς που έχουν καταχραστεί και παραβιάσει τη θέση τους για υλική ικανοποίηση. Υπάρχουν περιπτώσεις όπου η ανθρώπινη αξιοπρέπεια καταπατείται λόγω της ευαλωτότητάς μας σε κρίσιμες προκλήσεις της ζωής μας και αυτό είναι συγκλονιστικό και εξωφρενικό. Εδώ μπαίνει το κρίσιμο ερώτημα σχετικά με τις ηθικές και ηθικές αξίες που είναι τόσο απαραίτητες για να απολαύσετε μια ζωή αξιοπρέπειας και αξιοπρέπειας. «Ένας άνθρωπος χωρίς ηθική είναι ένα άγριο θηρίο λυμένο σε αυτόν τον κόσμο». Αλμπέρ Καμύ
Αλλά εάν το σχολείο μπορεί να αναλάβει το καθήκον να εισαγάγει έναν κώδικα ηθικής και ηθικής στο πρόγραμμα σπουδών ως σημαντικό συστατικό στην εκπαίδευση και επιπλέον στις ανθρώπινες υποθέσεις, τότε ένας άνεμος αλλαγής θα σαρώσει όλα τα πεδία της ανθρώπινης γνώσης, συμπεριλαμβανομένων των ζοφερών θλιβερό τοπίο ορισμένων σχολείων που καλλιεργούν τον εκφοβισμό και τα ποσοστά εγκατάλειψης του σχολείου για να αναφέρουμε μερικές από τις χειρότερες περιπτώσεις. Η εκπαίδευση χωρίς ηθική είναι κενή και ενοχλητική. Εάν οι μελλοντικοί μας απόφοιτοι είναι ενσωματωμένοι, συγκροτημένοι, καλά εξοπλισμένοι και ολιστικά μορφωμένοι, αυτό θα επηρεάσει θετικά την κοινωνία μας μακροπρόθεσμα. Επομένως, για να επιτευχθεί ο υψηλός στόχος της εκπαιδευτικής αριστείας στο πλαίσιο ενός σχήματος προσανατολισμένου στην αξία, κυριολεκτικά, όλος ο κόσμος πρέπει να συνεργαστεί, συμπεριλαμβανομένων των ιδρυμάτων, των υπουργείων και των κυβερνήσεων. Το φινλανδικό εκπαιδευτικό σύστημα έχει κερδίσει παγκόσμια αναγνώριση για την καινοτομία και την αποτελεσματικότητά του. Πρέπει να υπάρχει λόγος για αυτό. Κανείς δεν πιστεύει ότι είναι πραγματικά τέλειο. Ωστόσο, το γεγονός ότι ένα εκπαιδευτικό σύστημα υπερέχει σε σύγκριση με άλλα, δεν είναι αρκετά καλό. Η αληθινή απόδειξη της αριστείας και της αποτελεσματικότητάς του εκδηλώνεται στην ίδια την κοινωνία που είναι ο τελικός αποδέκτης και ο πραγματικός καθρέφτης της βελτίωσης, της ανάπτυξης και της κοινωνικής κατάστασης.
Συμπερασματικά, είναι το τρομακτικό μας έργο και εννοώ όλοι όσοι είναι ικανοί, κατάλληλοι και υπεύθυνοι να επιλέξουν και να υιοθετήσουν ό,τι είναι καλύτερο, πιο ικανοποιητικό και επιτυχημένο και να το εφαρμόσουν προς όφελος δικό μας και του κόσμου. «Η αριστεία δεν είναι ποτέ ατύχημα. Είναι πάντα το αποτέλεσμα υψηλής πρόθεσης, ειλικρινούς προσπάθειας και έξυπνης εκτέλεσης. αντιπροσωπεύει τη σοφή επιλογή πολλών εναλλακτικών λύσεων - η επιλογή, όχι η τύχη, καθορίζει τη μοίρα σας». Αριστοτέλης
English
Character Education and the Role of Family and School
What we really need is a whole new understanding of Holistic Education and applying it to family, school and society. Education, as a system for promoting knowledge and skills, is the most valuable tool and pillar for the intellectual development and needs as well as the sustainability of society and our planet. Without the knowledge gained in our schools and universities, our society would not be able to sustain itself and grow. "Education is the most powerful weapon that can be used to change the world." Nelson Mandela. The fact is that pure knowledge cannot make this place better. What is needed is a complementary component that is value-oriented and encompasses moral and ethical standard
As a matter of fact, scientific knowledge i.e., can be applied in creating great devices and technological, mechanical equipment which can bring progress and growth and solve many problems i.e. (hunger, disease, water supply) our world is facing today. Nonetheless, by the same token, any scientific knowledge if used without consideration of its effects on human beings and the environment can lead to disaster. Those are Albert Einstein's words after the Hiroshima bombing: "The unleashed power of the atom has changed everything save our modes of thinking, and we thus drift toward unparalleled catastrophe. It was a warning, but it fell on deaf ears".
Our world is full indeed of prestigious schools, higher institutions, colleges and universities. There are also good teachers, educators, professors and scholars who are perfectly educated and qualified to teach and transmit their knowledge to hundreds and thousands of students who look up to them with anticipation and admiration. Teachers need to be good examples and paradigms to their students. In the Orient teachers and scholars are considered second parents and for that reason, school becomes an extended family. In effect, a teacher is someone who may touch your life forever simply because learning is a living experience. “True teachers are those who use themselves as bridges over which they invite their students to cross; then, having facilitated their crossing, joyfully collapse, encouraging them to create their own.” Nikos Kazantzakis
In my opinion, knowledge and human connection go together. If learning becomes abstract and impersonal a mere transmission of sheer knowledge then there is a gap and something must be lacking. A teacher can be as anonymous as somebody you meet on the street. Step into an amphitheater full of 1000 students where a professor is teaching a subject, and you may get this feeling. However, this is not the problem if the teacher can keep you focused and inspired. Teaching is not just a profession, it is rather a vocation, mission whatsoever. Not everybody is qualified for this job, even if knowledge is not the problem. Teachers must be selected and distinguished people who transcend mediocrity and are able to instill moral and ethical values in their students. Research has proven that a large number of teachers are inadequate in doing this job and the reason is that it is a daunting task. By analogy, not everybody is adequate to be an officer in the armed forces or a pilot in the civil aviation. “Educating the mind without educating the heart is no education at all." Aristotle
In the capacity of a teacher, you are a leader and as such you are in the position of affecting their destiny for the rest of their lives and future and this is really crucial and awesome. You cannot do this job coldheartedly and indifferently. It takes more than love, dedication and care. You need to give your whole love, respect and invest your entire being if you are to win his or her heart, appreciation and eventually respect. Once you have done so there is a warranty that the result will be rewarding and fruitful. However, teachers ought to be morally and ethically armored. A Holistic Education is, therefore, an education which incorporates all the aspects of a human being, his unique character and personality. What's the use, if education is one-sided, empty, only knowledge-oriented and lacks inner quality and ethical content? "Ethical living is the indispensable condition of all that is most worthwhile in the world."- Ernest Caldecott
We all admire doctors and the reason is obvious due to the delicate and intricate they undertake. At moments of despair, we think our life depends on them. We can well imagine how stressful might be for the patient, but also for a doctor to have to conduct a critical surgery in order to remove a tumor. Any mistake, deviation or negligence can become fatal for the patient. This is why we look up to them with awe and respect. In contrast, we often hear in shock of doctors who have abused and violated their position for material gratification. There are cases where human dignity is being trodden upon due to our vulnerability in crucial challenges in our lives and this is both shocking and outrageous. Here comes the critical question about moral and ethical values so much needed in order to enjoy a life of decency and dignity. "A man without ethics is a wild beast loosed upon this world." Albert Camus
But if the school can take up the task to introduce a code of morality and ethics in the curriculum as an important ingredient in education and furthermore in human affairs, then a wind of change will sweep through all the fields of human knowledge including the bleak and dreary landscape of some schools nurturing bullying and drop-out rates to mention some of the worst of cases. Education without ethics is empty and troublesome. If our future graduates are integrated, composed, well-equipped and holistically educated, this will affect our society positively in the long run. Therefore, in order to attain the high goal of educational excellence within the frame of a value-oriented scheme, literally, all the world has to cooperate, including institutions, ministries and governments. The Finnish educational system has earned global acclaim for its innovation and effectiveness. There must be a reason for that. Nobody really thinks it is really perfect. However, the fact that an educational system excels compared to others, is not good enough. The true evidence of its excellence and efficiency is manifested in society itself which is the end recipient and the real mirror of improvement, development and social condition.
In conclusion, it is our daunting task and I mean for all those who are competent, eligible and in charge to choose and adopt whatever is best, most rewarding and successful and implement it to our own and the world's benefit. “Excellence is never an accident. It is always the result of high intention, sincere effort, and intelligent execution; it represents the wise choice of many alternatives - choice, not chance, determines your destiny.” Aristotle
No comments:
Post a Comment