Σεξουαλική Αγωγή και Οικογενειακές Αξίες




Σεξουαλική Αγωγή και Οικογενειακές Αξίες
Η ουσία της εκπαίδευσης είναι να μεταμορφώνει τα ανθρώπινα όντα σε ώριμες και ολοκληρωμένες προσωπικότητες. Η καλλιέργεια και η σωστή ηθική διδασκαλία αποτελούν μερικά από τα συστατικά μιας τέτοιας ανάπτυξης χαρακτήρα και προσωπικότητας. Αυτό μπορεί να πραγματοποιηθεί μόνο όταν οι δάσκαλοι και οι εκπαιδευτικοί γίνουν ζωντανά παραδείγματα ενός υψηλότερου ηθικού επιπέδου που ξεπερνά τα συμβατικά ακαδημαϊκά κριτήρια. «Ήθελα να αποδείξω ότι τα ανθρώπινα όντα είναι ικανά για κάτι μεγαλύτερο από τον πόλεμο, την προκατάληψη και το μίσος». Αβραάμ Μάσλοου.
Στόχος της εκπαίδευσης στις μέρες μας είναι να ανοίξει νέους δρόμους στο σημερινό σκοτεινό ηθικό σύστημα αξιών και να τονίσει την έννοια της εκπαίδευσης χαρακτήρα στα σχολεία ως επιτακτική και απαραίτητη. Όλοι γνωρίζουν το πρόβλημα και το κουδούνι χτυπάει. Είναι καιρός να συγκεντρώσουμε όλους τους ανθρώπους που ασχολούνται με το σχολείο και την εκπαίδευση και να φέρουμε λύσεις που χρειάζονται απεγνωσμένα. Είναι επιτακτική ανάγκη να ανοίξουμε το μυαλό μας και να εργαστούμε μαζί για να ξεπεράσουμε τα εθνικά, πολιτιστικά και θρησκευτικά εμπόδια που μας χωρίζουν ο ένας από τον άλλο και περιορίζουν τους ορίζοντές μας σε αυτό που είναι το πιο ουσιαστικό μέρος της εκπαίδευσης: να δημιουργήσουμε και να εδραιώσουμε ευγενείς αξίες για τα παιδιά μας. Ο άνεμος της αλλαγής πρέπει να σαρώσει τις χώρες και να θέσει τα πρότυπα για έναν ειρηνικό κόσμο μέσα σε ένα πλαίσιο διαπολιτισμικής κατανόησης σε αυτή τη νέα χιλιετία ελπίδας και πρόκλησης. «Η ειρήνη δεν μπορεί να διατηρηθεί με τη βία, μπορεί να επιτευχθεί μόνο με την κατανόηση». Albert Einstein
Στην πραγματικότητα, η εκπαίδευση για την ειρήνη ξεκινά από το σπίτι, επειδή η οικογένεια και οι γονείς είναι πράγματι η πιο θεμελιώδης εκπαίδευση και η πιο βαθιά. Το ερώτημα είναι εάν οι γονείς κατανοούν πραγματικά το καθήκον τους ως πρότυπα, δεδομένων των συνθηκών στις σύγχρονες κοινωνίες. Όσο εύκολο είναι να γίνετε γονείς τόσο πιο δύσκολο γίνεται να αναλάβετε πλήρως το έργο της γονεϊκότητας και να ολοκληρώσετε αυτό το τρομακτικό έργο. Εκπαίδευση γονέων σχεδόν δεν υπάρχει και αν υπάρχει πόσοι γονείς είναι πραγματικά σοβαροί για μια τέτοια εκπαίδευση. Οι περισσότεροι γονείς το θεωρούν δεδομένο και πιστεύουν ότι μπορούν να ανταπεξέλθουν στις απαιτήσεις της γονεϊκότητας και να αντιμετωπίσουν όλες τις προκλήσεις που την συνοδεύουν. Η αλήθεια είναι ότι η πλειονότητα των νέων μπαίνει απροετοίμαστος στο γάμο και τη γονεϊκότητα. Το αποτέλεσμα είναι συνήθως μια καταστροφή που αφήνει πίσω του πολλά άλυτα ζητήματα. «Οι γονείς είναι το απόλυτο πρότυπο για τα παιδιά. Κάθε λέξη, κίνηση και πράξη έχει αποτέλεσμα. Κανένα άλλο άτομο ή εξωτερική δύναμη δεν έχει μεγαλύτερη επιρροή σε ένα παιδί από τον γονέα». - Μπομπ Κίσαν
Περιττό να πούμε ότι ζούμε σε μια εποχή που το έγκλημα, η βία, οι παραβιάσεις των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, η παρενόχληση και ο εκφοβισμός είναι δυστυχώς καθημερινή. Φαίνεται ότι η κοινωνία μας με τους κατάλληλους θεσμούς της έχει καταστεί αναποτελεσματική απέναντι σε τέτοια εγκληματικά αδικήματα, κακομεταχείριση και κακοποίηση. Επιπλέον, υπάρχουν ενδείξεις ότι μια τέτοια καταχρηστική ανάρμοστη συμπεριφορά έχει μολύνει την οικογενειακή γαλήνη και όλο και περισσότερο αντιμετωπίζουμε εσωτερική βία που επηρεάζει την οικογένεια και το γάμο. Τα διαζύγια, τα αυξανόμενα ποσοστά αμβλώσεων και η κακοποίηση παιδιών είναι μόνο μερικές από τις συνέπειες μιας τέτοιας επώδυνης εξέλιξης. "Το σκοτάδι δεν μπορεί να διώξει το σκοτάδι· μόνο το φως μπορεί να το κάνει αυτό. Το μίσος δεν μπορεί να διώξει το μίσος· μόνο η αγάπη μπορεί να το κάνει αυτό." ~ Martin Luther King, Jr. Σε τέτοιες απελπιστικές καταστάσεις υπάρχει μόνο μια ελπίδα να δημιουργηθεί ένα προληπτικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα που θα κάνει τα σωστά βήματα προκειμένου να προσφέρει λύσεις μέσω ηθικής και ηθικής εκπαίδευσης. Πάνω απ 'όλα οι άνθρωποι πρέπει να μάθουν να είναι υπεύθυνοι και αξιόπιστοι σε μια κοινωνία όπου θα πρέπει να κυριαρχεί ο σεβασμός και η ενσυναίσθηση.
Η ειρήνη ξεκινά από εσάς ως άτομο και εκφράζεται ως ψυχική ηρεμία. Όλα έχουν να κάνουν με την αρμονία μεταξύ του μυαλού σας και του «πεδίου μάχης» σας που είναι το σώμα σας. Το σώμα μας είναι το θέμα γιατί είναι η πηγή των ενστίκτων που σχετίζονται με τον μακρινό μας απόγονο: τον κόσμο των ζώων. Το μυαλό μας που αντιπροσωπεύει ένα σύνολο αξιών και ιδανικών βρίσκεται σε συνεχή σύγκρουση με τα φυσικά μας ένστικτα, τις επιθυμίες και τις υλικές εμμονές μας. Τις περισσότερες φορές οι επιθυμίες μας είναι εγωκεντρικές, μοχθηρές, πονηρές και άσχημες. Ο μόνος τρόπος για να τα ελέγξουμε είναι μέσω ενός συνόλου ηθικών και ηθικών αξιών που συχνά σχετίζονται με θρησκευτικές ή φιλοσοφικές αρχές και αρετές. Για να δημιουργήσουμε και να διατηρήσουμε βιώσιμη ειρήνη με δικαιοσύνη και ισότητα χρειαζόμαστε κάποια «όπλα», όπως η πρόσβαση στην εκπαίδευση για την ειρήνη και η παγκόσμια συνεργασία που συνοδεύονται από συμπόνια και ενσυναίσθηση. Εύκολο να το λες, αλλά δύσκολο να εξασκηθείς. Ο δρόμος για την Ειρήνη είναι ένας δρόμος με αγκαθωτούς, στροφείς, ανηφορικούς. Όλα εξαρτώνται από τον άνθρωπο. «Αν θέλουμε να διδάξουμε πραγματική ειρήνη σε αυτόν τον κόσμο και αν θέλουμε να συνεχίσουμε έναν πραγματικό πόλεμο ενάντια στον πόλεμο, θα πρέπει να ξεκινήσουμε από τα παιδιά.» Μαχάτμα Γκάντι.
Συνολικά, τα εκπαιδευτικά μας συστήματα πρέπει να ενοποιηθούν και να ενταχθούν σε έναν πιο πνευματικό και ηθικό προσανατολισμό που να περιλαμβάνει τις πιο αξιοπρεπείς αρχές ηθικών και ηθικών προτύπων. Αυτό πρέπει να μπει σε όλο το χώρο του σχολείου και της εκπαίδευσης από κάτω προς τα πάνω. Οι δάσκαλοι και οι εκπαιδευτικοί είναι η προέκταση της οικογενειακής ηθικής και πρέπει να ενσωματωθούν σε ένα υψηλότερο επίπεδο καλλιέργειας χαρακτήρα και ανάπτυξης προσωπικότητας για όλη τη σχολική κοινότητα ανεξαρτήτως ηλικίας και θέσης. Τώρα είναι η ώρα για μια διαφορετική προσέγγιση στην εκπαίδευση των παιδιών μας, μια ολιστική, ολοκληρωμένη, μακροπρόθεσμη και πιο ολοκληρωμένη. Η ευαισθητοποίηση και η εγρήγορση είναι κάτι παραπάνω από απαραίτητες απέναντι στις σημερινές προκλήσεις, μία από τις οποίες είναι το ζήτημα της ειρήνης σε ολόκληρο τον κόσμο. Επίκειται μια νέα κουλτούρα ειρήνης, κατανόησης, συνεργασίας και ελπίδας. Οι εκπαιδευτικοί της ειρήνης πρέπει να αναλάβουν το καθήκον να προωθήσουν μια αισιόδοξη εκπαιδευτική προσέγγιση προσανατολισμένη στην αξία, δείχνοντας στους μαθητές ότι είναι η συλλογική ηθική μας ευθύνη να επηρεάσουμε το μέλλον με βάση αυτό που επιλέγουμε να κάνουμε σήμερα.
The text in English
The essence of education is to transform human beings into mature and complete personalities. Cultivation and proper ethical teaching constitute some of the ingredients of such development of character and personality. This can only be realized when teachers and educators become living examples of a higher moral standard that surpasses conventional academic criteria. “I wanted to prove that human beings are capable of something grander than war and prejudice and hatred.” Abraham Maslow.
Education's goal nowadays is to open new ways in today's dark ethical value system and stress the meaning of character education in schools as imperative and indispensable. Everybody is aware of the problem and the bell is ringing. It is high time to come together all the people involved in school and education and bring solutions that are desperately needed. It is imperative to open up our minds and work together to transcend national, cultural and religious barriers which separate us from each other and restrict our horizons in what is the most essential part of education: to create and establish noble values for our children. The wind of change must sweep the countries and set the standards for a peaceful world within a frame of intercultural understanding in this new millennium of hope and challenge. "Peace cannot be kept by force; it can only be achieved by understanding.” Albert Einstein
Actually, peace education begins at home because family and parents are indeed the most fundamental education and the most profound. The question is if parents really understand their duty as role models given the circumstances in modern societies whatsoever. As easy as it is to become parents the more difficult it becomes to fully take up the task of parenthood and accomplish this daunting task. Parent's education almost does not exist and if it exists how many parents are really serious about such a training. Most parents take it for granted and think that they can cope with the requirements of parenthood and face all the challenges that come with it. The truth is that the majority of young people enter unprepared into marriage and parenthood. The result is usually a disaster that leaves behind a lot of unresolved issues. “Parents are the ultimate role models for children. Every word, movement and action have an effect. No other person or outside force has a greater influence on a child than the parent.” - Bob Keeshan
Needless to say, we live in a time when crime, violence, human rights violations, harassment and bullying are unfortunately daily fare. It seems like our society with its proper institutions has become ineffective in the face of such criminal offenses, maltreatment and abuse. Moreover, there are signs that such abusive misconduct has infected the family peace, and increasingly we are facing inner violence affecting the family and marriage. Divorce, rising abortion rates and children abuse are only some of the effects of such painful development. "Darkness cannot drive out darkness; only light can do that. Hate cannot drive out hate; only love can do that.” ~ Martin Luther King, Jr. In such hopeless situations there is only a hope to establish a proactive educational program that will take the right steps in order to offer solutions through ethical and moral training. Above all people have to learn about being responsible and trustworthy in a society where respect and empathetic consideration should prevail.
Peace begins with you as an individual, and it is expressed as peace of mind. It's all about harmony between your mind and your ''battlefield'' which is your body. Our body is the issue because it is the source of instincts that relate to our distant descendant: the animal world. Our mind which represents a set of values and ideals is in constant conflict with our physical instincts, desires and material obsessions. Most of the time our desires are self-centered, vicious, wicked and nasty. The only way to control them is through a set of moral and ethical values oftentimes related to religious or philosophical principles and virtues. To create and preserve sustainable peace with justice and equality we need some “weapons” like access to peace education and global cooperation accompanied by compassion and empathy. Easy to say, but difficult to practice. The way to Peace is a thorny, winding, uphill road. It all depends on man. ''If we are to teach real peace in this world, and if we are to carry on a real war against war, we shall have to begin with the children.'' Mahatma Gandhi
All in all, our education systems need to be unified and enfold in a more spiritual and ethical orientation that includes the most dignified tenets of ethical and moral standards. This has to enter the whole field of school and education from the bottom to the top. Teachers and educators are the extension of family ethics and need to be integrated into a higher level of character cultivation and personality development for all the school community regardless of age and status. Now is the time for a different approach to the education of our children, a holistic, integrated, far-reaching and more comprehensive one. Awareness and alertness are more than necessary in the face of today's challenges one of which is the issue of peace across the globe. Α new culture of peace, understanding, cooperation and hope is imminent. Peace educators have to take up the task of promoting an optimist educational value-oriented approach by demonstrating students that it is our collective moral responsibility to influence the future based on what we choose to do today.
Ο Ρόλος Οικογένειας & Σχολείου στη Διάπλαση Χαρακτήρα
Ο κόσμος μας είναι πράγματι γεμάτος από σχολεία κύρους, ανώτερα ιδρύματα, κολέγια και πανεπιστήμια. Υπάρχουν επίσης καλοί δάσκαλοι, εκπαιδευτικοί, καθηγητές και μελετητές που είναι τέλεια μορφωμένοι και τα προσόντα να διδάξουν και να μεταδώσουν τις γνώσεις τους σε εκατοντάδες και χιλιάδες μαθητές που τους κοιτάζουν με προσμονή και θαυμασμό. Οι δάσκαλοι πρέπει να είναι καλά παραδείγματα και παραδείγματα για τους μαθητές τους. Στην Ανατολή οι δάσκαλοι και οι μελετητές θεωρούνται δεύτεροι γονείς και γι' αυτό το σχολείο γίνεται μια ευρύτερη οικογένεια. Στην πραγματικότητα, δάσκαλος είναι κάποιος που μπορεί να αγγίξει τη ζωή σας για πάντα απλώς και μόνο επειδή η μάθηση είναι μια ζωντανή εμπειρία."O ιδανικός δάσκαλος είναι εκείνος που γίνεται γέφυρα για να περάσει αντίπερα ο μαθητής του. Κι όταν πια του διευκολύνει το πέρασμα, αφήνεται χαρούμενα να γκρεμιστεί, ενθαρρύνοντας τον μαθητή του να φτιάξει δικές του γέφυρες" - Νίκος Καζαντζάκης
Κατά τη γνώμη μου, γνώση και ανθρώπινη σύνδεση πάνε μαζί. Εάν η μάθηση γίνεται αφηρημένη και απρόσωπη μια απλή μετάδοση καθαρής γνώσης, τότε υπάρχει ένα κενό και κάτι πρέπει να λείπει. Ένας δάσκαλος μπορεί να είναι τόσο ανώνυμος όσο κάποιος που συναντάς στο δρόμο. Μπείτε σε ένα αμφιθέατρο γεμάτο 1000 φοιτητές, όπου ένας καθηγητής διδάσκει ένα μάθημα, και μπορεί να έχετε αυτή την αίσθηση. Ωστόσο, αυτό δεν είναι το πρόβλημα εάν ο δάσκαλος μπορεί να σας κρατήσει συγκεντρωμένους και εμπνευσμένους. Η διδασκαλία δεν είναι απλώς επάγγελμα, είναι μάλλον επάγγελμα, αποστολή. Δεν είναι όλοι τα προσόντα για αυτή τη δουλειά, ακόμα κι αν το πρόβλημα δεν είναι η γνώση. Οι δάσκαλοι πρέπει να είναι επιλεγμένοι και διακεκριμένοι άνθρωποι που ξεπερνούν τη μετριότητα και είναι σε θέση να εμφυσήσουν ηθικές και ηθικές αξίες στους μαθητές τους. Η έρευνα έχει αποδείξει ότι ένας μεγάλος αριθμός δασκάλων είναι ανεπαρκής για να κάνει αυτή τη δουλειά και ο λόγος είναι ότι είναι ένα δύσκολο έργο. Κατ' αναλογία, δεν είναι όλοι επαρκείς για να είναι αξιωματικός στις ένοπλες δυνάμεις ή πιλότος στην πολιτική αεροπορία. «Η εκπαίδευση του νου χωρίς την εκπαίδευση της καρδιάς δεν είναι καθόλου εκπαίδευση.» Αριστοτέλης
Με την ιδιότητα του δασκάλου, είστε ηγέτης και ως εκ τούτου είστε σε θέση να επηρεάζετε το πεπρωμένο τους για το υπόλοιπο της ζωής και του μέλλοντός τους και αυτό είναι πραγματικά κρίσιμο και φοβερό. Δεν μπορείς να κάνεις αυτή τη δουλειά ψυχρά και αδιάφορα. Χρειάζεται κάτι περισσότερο από αγάπη, αφοσίωση και φροντίδα. Πρέπει να δώσετε όλη σας την αγάπη, τον σεβασμό και να επενδύσετε ολόκληρο το είναι σας, εάν θέλετε να κερδίσετε την καρδιά, την εκτίμηση και τελικά τον σεβασμό του/της. Μόλις το κάνετε, υπάρχει εγγύηση ότι το αποτέλεσμα θα είναι ικανοποιητικό και καρποφόρο. Ωστόσο, οι δάσκαλοι πρέπει να είναι ηθικά και ηθικά θωρακισμένοι. Μια Ολιστική Εκπαίδευση είναι, λοιπόν, μια εκπαίδευση που ενσωματώνει όλες τις πτυχές ενός ανθρώπου, τον μοναδικό του χαρακτήρα και την προσωπικότητά του. Τι ωφελεί, αν η εκπαίδευση είναι μονόπλευρη, κενή, μόνο προσανατολισμένη στη γνώση και στερείται εσωτερικής ποιότητας και ηθικού περιεχομένου; «Η ηθική διαβίωση είναι η απαραίτητη προϋπόθεση για ό,τι αξίζει στον κόσμο» - Ernest Caldecott
Όλοι θαυμάζουμε τους γιατρούς και ο λόγος είναι προφανής λόγω του λεπτού και περίπλοκου που αναλαμβάνουν. Σε στιγμές απόγνωσης, νομίζουμε ότι η ζωή μας εξαρτάται από αυτούς. Μπορούμε κάλλιστα να φανταστούμε πόσο αγχωτικό μπορεί να είναι για τον ασθενή, αλλά και για έναν γιατρό που πρέπει να κάνει μια κρίσιμη χειρουργική επέμβαση για να αφαιρέσει έναν όγκο. Οποιοδήποτε λάθος, παρέκκλιση ή αμέλεια μπορεί να αποβεί μοιραίο για τον ασθενή. Γι' αυτό τους κοιτάμε με δέος και σεβασμό. Αντίθετα, ακούμε συχνά σοκαρισμένους γιατρούς που έχουν καταχραστεί και παραβιάσει τη θέση τους για υλική ικανοποίηση. Υπάρχουν περιπτώσεις όπου η ανθρώπινη αξιοπρέπεια καταπατείται λόγω της ευαλωτότητάς μας σε κρίσιμες προκλήσεις της ζωής μας και αυτό είναι συγκλονιστικό και εξωφρενικό. Εδώ μπαίνει το κρίσιμο ερώτημα σχετικά με τις ηθικές και ηθικές αξίες που είναι τόσο απαραίτητες για να απολαύσετε μια ζωή αξιοπρέπειας και αξιοπρέπειας. «Ένας άνθρωπος χωρίς ηθική είναι ένα άγριο θηρίο λυμένο σε αυτόν τον κόσμο». Αλμπέρ Καμύ
Αλλά εάν το σχολείο μπορεί να αναλάβει το καθήκον να εισαγάγει έναν κώδικα ηθικής και ηθικής στο πρόγραμμα σπουδών ως σημαντικό συστατικό στην εκπαίδευση και επιπλέον στις ανθρώπινες υποθέσεις, τότε ένας άνεμος αλλαγής θα σαρώσει όλα τα πεδία της ανθρώπινης γνώσης, συμπεριλαμβανομένων των ζοφερών θλιβερό τοπίο ορισμένων σχολείων που καλλιεργούν τον εκφοβισμό και τα ποσοστά εγκατάλειψης του σχολείου για να αναφέρουμε μερικές από τις χειρότερες περιπτώσεις. Η εκπαίδευση χωρίς ηθική είναι κενή και ενοχλητική. Εάν οι μελλοντικοί μας απόφοιτοι είναι ενσωματωμένοι, συγκροτημένοι, καλά εξοπλισμένοι και ολιστικά μορφωμένοι, αυτό θα επηρεάσει θετικά την κοινωνία μας μακροπρόθεσμα. Επομένως, για να επιτευχθεί ο υψηλός στόχος της εκπαιδευτικής αριστείας στο πλαίσιο ενός σχήματος προσανατολισμένου στην αξία, κυριολεκτικά, όλος ο κόσμος πρέπει να συνεργαστεί, συμπεριλαμβανομένων των ιδρυμάτων, των υπουργείων και των κυβερνήσεων. Το φινλανδικό εκπαιδευτικό σύστημα έχει κερδίσει παγκόσμια αναγνώριση για την καινοτομία και την αποτελεσματικότητά του. Πρέπει να υπάρχει λόγος για αυτό. Κανείς δεν πιστεύει ότι είναι πραγματικά τέλειο. Ωστόσο, το γεγονός ότι ένα εκπαιδευτικό σύστημα υπερέχει σε σύγκριση με άλλα, δεν είναι αρκετά καλό. Η αληθινή απόδειξη της αριστείας και της αποτελεσματικότητάς του εκδηλώνεται στην ίδια την κοινωνία που είναι ο τελικός αποδέκτης και ο πραγματικός καθρέφτης της βελτίωσης, της ανάπτυξης και της κοινωνικής κατάστασης.
Συμπερασματικά, είναι το τρομακτικό μας έργο και εννοώ όλοι όσοι είναι ικανοί, κατάλληλοι και υπεύθυνοι να επιλέξουν και να υιοθετήσουν ό,τι είναι καλύτερο, πιο ικανοποιητικό και επιτυχημένο και να το εφαρμόσουν προς όφελος δικό μας και του κόσμου. «Η αριστεία δεν είναι ποτέ ατύχημα. Είναι πάντα το αποτέλεσμα υψηλής πρόθεσης, ειλικρινούς προσπάθειας και έξυπνης εκτέλεσης. αντιπροσωπεύει τη σοφή επιλογή πολλών εναλλακτικών λύσεων - η επιλογή, όχι η τύχη, καθορίζει τη μοίρα σας». Αριστοτέλης
English
Character Education and the Role of Family and School
What we really need is a whole new understanding of Holistic Education and applying it to family, school and society. Education, as a system for promoting knowledge and skills, is the most valuable tool and pillar for the intellectual development and needs as well as the sustainability of society and our planet. Without the knowledge gained in our schools and universities, our society would not be able to sustain itself and grow. "Education is the most powerful weapon that can be used to change the world." Nelson Mandela. The fact is that pure knowledge cannot make this place better. What is needed is a complementary component that is value-oriented and encompasses moral and ethical standard
As a matter of fact, scientific knowledge i.e., can be applied in creating great devices and technological, mechanical equipment which can bring progress and growth and solve many problems i.e. (hunger, disease, water supply) our world is facing today. Nonetheless, by the same token, any scientific knowledge if used without consideration of its effects on human beings and the environment can lead to disaster. Those are Albert Einstein's words after the Hiroshima bombing: "The unleashed power of the atom has changed everything save our modes of thinking, and we thus drift toward unparalleled catastrophe. It was a warning, but it fell on deaf ears".
Our world is full indeed of prestigious schools, higher institutions, colleges and universities. There are also good teachers, educators, professors and scholars who are perfectly educated and qualified to teach and transmit their knowledge to hundreds and thousands of students who look up to them with anticipation and admiration. Teachers need to be good examples and paradigms to their students. In the Orient teachers and scholars are considered second parents and for that reason, school becomes an extended family. In effect, a teacher is someone who may touch your life forever simply because learning is a living experience. “True teachers are those who use themselves as bridges over which they invite their students to cross; then, having facilitated their crossing, joyfully collapse, encouraging them to create their own.” Nikos Kazantzakis
In my opinion, knowledge and human connection go together. If learning becomes abstract and impersonal a mere transmission of sheer knowledge then there is a gap and something must be lacking. A teacher can be as anonymous as somebody you meet on the street. Step into an amphitheater full of 1000 students where a professor is teaching a subject, and you may get this feeling. However, this is not the problem if the teacher can keep you focused and inspired. Teaching is not just a profession, it is rather a vocation, mission whatsoever. Not everybody is qualified for this job, even if knowledge is not the problem. Teachers must be selected and distinguished people who transcend mediocrity and are able to instill moral and ethical values in their students. Research has proven that a large number of teachers are inadequate in doing this job and the reason is that it is a daunting task. By analogy, not everybody is adequate to be an officer in the armed forces or a pilot in the civil aviation. “Educating the mind without educating the heart is no education at all." Aristotle
In the capacity of a teacher, you are a leader and as such you are in the position of affecting their destiny for the rest of their lives and future and this is really crucial and awesome. You cannot do this job coldheartedly and indifferently. It takes more than love, dedication and care. You need to give your whole love, respect and invest your entire being if you are to win his or her heart, appreciation and eventually respect. Once you have done so there is a warranty that the result will be rewarding and fruitful. However, teachers ought to be morally and ethically armored. A Holistic Education is, therefore, an education which incorporates all the aspects of a human being, his unique character and personality. What's the use, if education is one-sided, empty, only knowledge-oriented and lacks inner quality and ethical content? "Ethical living is the indispensable condition of all that is most worthwhile in the world."- Ernest Caldecott
We all admire doctors and the reason is obvious due to the delicate and intricate they undertake. At moments of despair, we think our life depends on them. We can well imagine how stressful might be for the patient, but also for a doctor to have to conduct a critical surgery in order to remove a tumor. Any mistake, deviation or negligence can become fatal for the patient. This is why we look up to them with awe and respect. In contrast, we often hear in shock of doctors who have abused and violated their position for material gratification. There are cases where human dignity is being trodden upon due to our vulnerability in crucial challenges in our lives and this is both shocking and outrageous. Here comes the critical question about moral and ethical values so much needed in order to enjoy a life of decency and dignity. "A man without ethics is a wild beast loosed upon this world." Albert Camus
But if the school can take up the task to introduce a code of morality and ethics in the curriculum as an important ingredient in education and furthermore in human affairs, then a wind of change will sweep through all the fields of human knowledge including the bleak and dreary landscape of some schools nurturing bullying and drop-out rates to mention some of the worst of cases. Education without ethics is empty and troublesome. If our future graduates are integrated, composed, well-equipped and holistically educated, this will affect our society positively in the long run. Therefore, in order to attain the high goal of educational excellence within the frame of a value-oriented scheme, literally, all the world has to cooperate, including institutions, ministries and governments. The Finnish educational system has earned global acclaim for its innovation and effectiveness. There must be a reason for that. Nobody really thinks it is really perfect. However, the fact that an educational system excels compared to others, is not good enough. The true evidence of its excellence and efficiency is manifested in society itself which is the end recipient and the real mirror of improvement, development and social condition.
In conclusion, it is our daunting task and I mean for all those who are competent, eligible and in charge to choose and adopt whatever is best, most rewarding and successful and implement it to our own and the world's benefit. “Excellence is never an accident. It is always the result of high intention, sincere effort, and intelligent execution; it represents the wise choice of many alternatives - choice, not chance, determines your destiny.” Aristotle
Does History Repeat itself..? This is an elementary definition of how History i...