Tuesday, September 6, 2022

Plato as Contemporary

               

                   Η Αλληγορία του Σπηλαίου ( Πλάτωνας)


                                               Plato's Allegory Of The Cave

                                                   Μιά σύγχρονη προσέγγιση

                                                   A contemporary approach


       «Υπάρχει μόνο ένα καλό, η γνώση, και ένα κακό, η άγνοια» Σωκράτης


      "There is only one Good, Knowledge, and one Evil, Ignorance"― Socrates


         Image shows the inner space of Plato's Cave which gave rise to that famous allegory


Plato's (Socrates’s student) insights from his treatise “Allegory of the Cave'' demonstrate a profound knowledge of human nature and condition. Human affairs now and then differ only in external things, while the most fundamental issues have so much in common that one might think no time has passed ever since. The location of the cave could be everywhere at work, office, a government's or the company's headquarters etc. People in chains totally captivated, and overly manipulated becoming mere puppets are everywhere nowadays and human rights violations are taking place in many parts of the world and not only in Plato's Cave in Athens more than 2,500 years ago.

He stigmatises the system's practices that violate basic human rights and values like freedom, equality and fairness, etc. However, compared to our time, modern age slavery exists almost everywhere disguised in different forms to bypass legal restrictions, but apparently still applied. Modern slavery appears everywhere, and we hear how it is applied in countries of the Far and Middle East, Africa, but also in the Western societies. Let us only think of the position of the woman in many of those societies and feel shame and disgrace about such practices. Of course, ignorance, Socrates would say, is an insurmountable evil which operates in our lives even today, but where is the expected resistance to suppress and overcome such a foe? Women are unprotected and man's world powerless.


Within the bounds of our responsibility, one cannot accept in this new millennium and after such a long time after the time of Plato to maintain and preserve such practices of slavery and trampling on human values and rights and get into a comfortable routine of complacency. Otherwise, this would be a compromise and complicity. And this should never happen, and such tolerance to evil is an outrage.


Plato’s main concern is to educate, to liberate our minds, to open windows and break our chains. Get out into the light and face it. Scatter your darkness and blindness. Dare it, since it’s scary stepping out of your comfort zone, or shell because it requires a major mindset shift.  Get away from your prison and walls into the real life and freedom. There is no other choice, and it’s up to you to act now. In this cave God is absent, however He is in the hearts of the chained people. Yet, you will always find Him, in light, truth and ethics. 


Text in Greek:

Η διορατικότητα του Πλάτωνα καταδεικνύει μια βαθιά γνώση της ανθρώπινης φύσης και κατάστασης. Οι ανθρώπινες υποθέσεις διαφέρουν πότε πότε μόνο σε εξωτερικά πράγματα, ενώ τα πιο θεμελιώδη ζητήματα έχουν τόσα κοινά που μπορεί κανείς να σκεφτεί ότι δεν έχει περάσει καιρός από τότε. Η τοποθεσία του σπηλαίου θα μπορούσε να είναι παντού στη δουλειά, στο γραφείο, στα κεντρικά γραφεία μιας κυβέρνησης ή μιας εταιρείας κ.λπ. Άνθρωποι αλυσοδεμένοι εντελώς αιχμαλωτισμένοι και υπερβολικά χειραγωγημένοι που γίνονται ρομπότ είναι παντού σήμερα και παραβιάσεις των ανθρωπίνων δικαιωμάτων λαμβάνουν χώρα σε πολλά μέρη του κόσμου και όχι μόνο στο σπήλαιο του Πλάτωνα στην Αθήνα πριν από περισσότερα από 2.500 χρόνια.

Ο Πλάτωνας στιγματίζει τις πρακτικές του συστήματος που παραβιάζουν βασικές ανθρώπινες αξίες όπως η ελευθερία, τα ατομικά δικαιώματα κ.λπ. Ωστόσο, σε σύγκριση με την εποχή μας, η δουλεία της σύγχρονης εποχής υπάρχει σχεδόν παντού μεταμφιεσμένη σε διαφορετικές μορφές για να παρακάμψει τους νομικούς περιορισμούς, αλλά προφανώς εξακολουθεί να ασκείται. Η σύγχρονη σκλαβιά εμφανίζεται παντού και ακούμε πώς εφαρμόζεται σε χώρες της Άπω και Μέσης Ανατολής, στην Αφρική αλλά και στις δυτικές κοινωνίες. Ας σκεφτούμε μόνο τη θέση της γυναίκας σε πολλές από αυτές τις κοινωνίες και ας νιώθουμε ντροπή και απέχθεια για τέτοιες πρακτικές. Φυσικά η άγνοια, θα έλεγε ο Σωκράτης είναι ένα ανυπέρβλητο κακό που λειτουργεί στη ζωή μας ακόμα και σήμερα, αλλά πού βρίσκεται η αναμενόμενη αντίσταση για την καταστολή και την υπερνίκηση ενός τέτοιου εχθρού; Η γυναίκα είναι απροστάτευτη και ο κόσμος του άνδρα ανίσχυρος.

Μέσα στα όρια της ευθύνης μας δεν μπορούμε όλοι να δεχτούμε σε αυτή τη νέα χιλιετία και μετά από τόσο μεγάλο χρονικό διάστημα μετά την εποχή του Πλάτωνα να συντηρούμε ακόμη τέτοιες πρακτικές δουλείας και καταπάτησης των ανθρώπινων αξιών και δικαιωμάτων μας και να βαίνουμε σε μια άνετη ρουτίνα εφησυχασμού. Διαφορετικά αυτό θα ήταν συμβιβασμός και συνενοχή. Και αυτό δεν πρέπει ποτέ να συμβεί και τέτοια ανοχή στο κακό δεν είναι λύση αλλά οπισθοδρόμηση. 

Σεξουαλική Αγωγή και Οικογενειακές Αξίες

                     Σεξουαλική Αγωγή και Οικογενειακές Αξίες               





Δεν ξέρω πραγματικά αν είχατε ποτέ την εμπειρία ότι ένα κοντινό σας άτομο επηρεάστηκε από κάποια εξωφρενική και αποτρόπαια πράξη βίας, έγκλημα ή βιασμό; Επειδή έτυχε και ο ίδιος να είχα μια τόσο αποτρόπαια εμπειρία μαζί με το γεγονός ότι είμαι εκπαιδευτικός, δεν μπορώ παρά να εκφράσω την αγανάκτηση και την οργή μου για μια τέτοια απάνθρωπη και εξοργιστική συμπεριφορά. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο επέλεξα να γράψω για αυτό το θέμα και να προσφέρω κάποιες γνώσεις και σκέψεις ως φόρο τιμής σε άτομα που έχουν υποφέρει από εγκληματικές ή σεξουαλικές επιθέσεις. Τα θύματα δεν μιλούν πολύ για διάφορους λόγους. Ο πόνος είναι συνήθως ακίνητος και διακριτικός. Συχνά η κοινωνία μας επιδεικνύει τέτοια σκληρή αδιαφορία και απάθεια προς τους συνανθρώπους μας. Ο εφησυχασμός μας είναι πραγματικά ανησυχητικός. Γιατί είμαστε τόσο αποκομμένοι και αποξενωμένοι ο ένας από τον άλλον; Είναι σημάδι των καιρών; «Κανείς δεν νοιάζεται πόσα έχεις μάθει μέχρι να μάθουν εάν νοιάζεσαι». Θόδωρος Ρούσβελτ

Η εκπαίδευση εξ ορισμού θεωρείται η τέχνη της απόκτησης βασικών γνώσεων και δεξιοτήτων. Η σεξουαλική διαπαιδαγώγηση σήμερα είναι πολύ περιορισμένη ή ανύπαρκτη σε οικογένειες, σχολεία ή ιδρύματα, λόγω μακροχρόνιων ταμπού και θρησκευτικών δεισιδαιμονιών κ.λπ. Ωστόσο, σε ένα Ολιστικό Εκπαιδευτικό Σύστημα, η σεξουαλική διαπαιδαγώγηση θα πρέπει να είναι απαραίτητη. Γιατί; Πρώτον, η σεξουαλική διαπαιδαγώγηση πρέπει να περιλαμβάνει όλους τους ανθρώπους ανεξαρτήτως ηλικίας, φύλου, πολιτιστικού υπόβαθρου κ.λπ. γιατί είναι ένα ζωτικό ζήτημα που καθορίζει την ανθρώπινη αξιοπρέπεια, συμπεριφορά και δράση σε αυτό που είναι το πιο πολύτιμο, ευαίσθητο και κρίσιμο συστατικό στη ζωή μας. Σε αυτό το θέμα, οι δάσκαλοι και οι εκπαιδευτικοί θα ενεργούσαν ως μέντορες και προπονητές για να καθοδηγήσουν τους νέους σε μια υψηλότερη επίγνωση της ζωής, της σεξουαλικότητας και πάνω απ' όλα της ταυτότητάς τους ως αξιοπρεπών ανθρώπινων όντων. Σύμφωνα με τον Αριστοτέλη, σκοπός της ζωής είναι η επίτευξη της ευτυχίας, αλλά τόνισε επίσης ότι τα μέσα για την επίτευξή της συνεπάγονται ηθικές αρχές τις οποίες ονόμασε αρετές (aretes). Η ευτυχία και η χαρά σε μια σχέση καρδιάς μέσα σε ένα πλαίσιο ηθικών αξιών ή αρετών περιέχουν μια διαρκή επίδραση και αποκλείει κάθε επιφανειακή, εφήμερη και προσωρινή επιδίωξη. Σε αυτό το πλαίσιο, η έμφαση στις ηθικές αξίες και στην ηθική της αρετής είναι η καλύτερη προστασία για μικρούς και μεγάλους. «Η εκπαίδευση του νου χωρίς την εκπαίδευση της καρδιάς δεν είναι καθόλου εκπαίδευση». Αριστοτέλης

Γίνονται πολλές συζητήσεις, ειδικά μεταξύ των εφήβων για την ελευθερία και την αντίληψή της ως ηθική επιταγή ή όχι. Η ελευθερία έχει πάντα ένα τίμημα αν την παραβιάσεις και ξεχάσεις ότι η ελευθερία και η ευθύνη ανήκουν μαζί. Και ο πιο συνηθισμένος τρόπος για να το παραβιάσεις είναι μέσω της αχαλίνωτης σεξουαλικότητας. Αυτό πρέπει να περιγραφεί με σαφήνεια γιατί υπάρχουν πολλές παρανοήσεις σχετικά με αυτό το θέμα. Όταν υπάρχει σαφήνεια σχετικά με αυτούς τους δύο εννοιολογικούς όρους ελευθερίας και ευθύνης, η κατανόησή τους μπορεί να συμβάλει στη σωστή λήψη αποφάσεων μέσω του φίλτρου του συλλογισμού, της συναισθηματικής κρίσης και αυτό είναι κάτι που αξίζει να διδαχθεί στην τάξη και πέρα ​​από αυτό. Το αίσθημα ευθύνης μεγαλώνει όταν οι μαθητές μορφώνονται και αυτό προκύπτει με την απόκτηση της σωστής γνώσης. Ο Έλληνας φιλόσοφος Σωκράτης ήταν αυτός που διατύπωσε τη θεμελιώδη αρχή ότι «η γνώση είναι αρετή» και ότι η επιδίωξή της δίνει τη δυνατότητα στον άνθρωπο να φτάσει σε ανώτερες σφαίρες επίγνωσης. Στην πραγματικότητα, αυτό σημαίνει ότι η γνώση διαφωτίζει τον άνθρωπο ώστε να μπορεί να αυξήσει την αίσθηση του καθήκοντός του και αυτό κατά συνέπεια οδηγεί στην ωριμότητα. Ωστόσο, εάν η γνώση προέρχεται από μια κακή πηγή μπορεί να ονομαστεί προπαγάνδα, παραπληροφόρηση και ψέμα. «Ως ανθρώπινα όντα, είμαστε προικισμένοι με ελευθερία επιλογής και δεν μπορούμε να ανακατεύουμε τις ευθύνες μας στους ώμους του Θεού ή της φύσης. Πρέπει να το επωμιστούμε μόνοι μας. Είναι δική μας ευθύνη.’’ Arnold J. Toynbee

Γιατί οι δάσκαλοι και οι παιδαγωγοί μας δεν μπορούν να διδάξουν τη σημασία της υγιούς και αξιοπρεπούς σεξουαλικότητας στα παιδιά μας ή είναι πιο σημαντικά η ζωολογία και η χημεία; Διαφορετικά, τα παιδιά μας μπορεί να πιστεύουν ότι οι άνθρωποι ως «προχωρημένα ζώα» διασκεδάζουν πολύ, υποθέτοντας ότι αυτή η σχέση είναι απλώς μια ελεύθερη ανταλλαγή υγρών και τίποτα άλλο. Η ειρωνεία δεν προοριζόταν να είναι εδώ, αλλά μόνο ως έκφραση αποστροφής ενάντια στην επιρροή ορισμένων θεωριών που μειώνουν την ανθρώπινη αξία στη ζωώδη συμπεριφορά. «Το άτομο που αναπτύσσεται ελεύθερα και φυσικά φτάνει σε μια πνευματική ισορροπία στην οποία είναι κύριος των πράξεών του, όπως μπορεί να κινείται ελεύθερα κάποιος που έχει αποκτήσει σωματική ισορροπία.» Μαρία Μοντεσσόρι. Παρεμπιπτόντως, ο Δαρβίνος από τη δική του αφήγηση είχε δηλώσει ότι ήταν κάτι μεταξύ πιστού και αγνωστικιστή, ενώ η θεωρία του είχε διαστρεβλωθεί και παρερμηνευτεί. Συνήθως, οι άνθρωποι ενεργούν από άγνοια, και είναι προσωπική μου πεποίθηση ότι κάθε άνθρωπος βαθιά μέσα του, έχει την επιθυμία να είναι καλός, αξιαγάπητος και συμπονετικός. Ωστόσο, όλα τα ανθρώπινα όντα είναι αδιακρίτως ευάλωτα σε κακές επιρροές και κακή συμπεριφορά λόγω μιας έμφυτης αντίφασης που προκλήθηκε πιθανώς από μια απόκλιση από το σωστό μονοπάτι, έτσι ώστε οι άνθρωποι έγιναν εν μέρει πονηροί και στραβοί και ζουν σε δυσαρμονία με τον εαυτό τους. Κατά ειρωνικό τρόπο, τα «άνθη» αυτής της απόκλισης είναι εντυπωσιακά εμφανή στη ζωή και την κοινωνία μας με τη μορφή απάτης, φθοράς, εγκλήματος, σεξουαλικής κακοποίησης κ.λπ. και είναι ενδιαφέρον ότι έχει καταγραφεί στις Γραφές ως η Ανθρώπινη Πτώση. Όποιος κι αν είναι ο λόγος και η προέλευση αυτής της αφήγησης, είναι εγγενώς αντιληπτό από την πλειοψηφία των ανθρώπων ότι κάτι είναι θεμελιωδώς σάπιο και στραβό μέσα μας, τη ζωή μας και την κοινωνία μας από αμνημονεύτων χρόνων.
Επομένως, η οικογένεια και το σχολείο έχουν καθοριστικό ρόλο να εκπληρώσουν ώστε οι νέοι να πάρουν αυτό που τους αξίζει ως ανθρώπινα όντα. Αυτό που χρειάζεται περισσότερο είναι η υποβοηθούμενη καθοδήγηση που προέρχεται από διακεκριμένα πρότυπα που πρέπει να είναι οι γονείς και οι δάσκαλοι. Η ωριμότητα και η ισορροπία είναι βασικοί παράγοντες που πρέπει να λαμβάνονται υπόψη πριν ξεκινήσουν οι νέοι τη σεξουαλική τους ζωή. Οι εκπαιδευτικοί πρέπει να είναι διαφωτισμένοι, συμπονετικοί και να έχουν συνείδηση ​​του καθήκοντός τους όσον αφορά την υψηλότερη αντίληψη της ηθικής κατανόησης και του ηθικού προσανατολισμού. Υπάρχουν μερικά βασικά στοιχεία που συνθέτουν ένα ώριμο άτομο με χαρακτήρα όπως μια καλά ισορροπημένη προσωπικότητα, ηθικό πρότυπο και ακεραιότητα ως θεμέλιο για την επίτευξη διαρκούς ευτυχίας σε μια ευημερούσα και πραγματικά οικεία σχέση αγάπης. Ως άνθρωποι που αμφισβητούν τα πάντα, μπορεί να αντιμετωπίσουμε ηθικά διλήμματα και αμφιβολίες για τέτοια λεπτοφυή θέματα. Ωστόσο, σύμφωνα με τον Καντ, αυτό δεν πρέπει να συμβαίνει καθώς όλοι έχουμε μια εσωτερική φωνή ή συνειδητό μυαλό που είναι πολύ άγρυπνος και πανταχού παρών: «Υπάρχει μια φωνή μέσα σου που ψιθυρίζει όλη μέρα, «Νιώθω ότι αυτό είναι σωστό για μένα, ξέρω ότι αυτό είναι λάθος. Κανένας δάσκαλος, ιεροκήρυκας, γονιός, φίλος ή σοφός άνθρωπος δεν μπορεί να αποφασίσει Τι είναι σωστό για εσάς — απλώς ακούστε τη φωνή που μιλάει μέσα σας.» Shel Silverstein (Kant). Σίγουρα, οικογένεια και γάμος πάνε μαζί και προσφέρουν ένα περιβάλλον ζεστασιάς και ασφάλειας σε συνδυασμό με μια σχέση αγάπης και εμπιστοσύνης και δέσμευσης που διευρύνει το εύρος της ζωής μας μέσα από τη δημιουργία οικογένειας και παιδιών. Αυτό το περιβάλλον μπορεί να ανθίσει όλα τα είδη ανθρώπινων σχέσεων και προκλήσεων που ενισχύουν τη δυνατότητα να γίνει ένας ολοκληρωμένος και ολοκληρωμένος χαρακτήρας και προσωπικότητα.
Αν η εκπαίδευσή μας μπορούσε να μας δώσει ένα τόσο πολύτιμο δώρο και πανοπλία, τότε θα ήμασταν καλύτερα εξοπλισμένοι και θωρακισμένοι απέναντι σε ανώριμες αποφάσεις και λάθος επιλογές. «Η ηθική δεν είναι το δόγμα του πώς μπορούμε να κάνουμε τους εαυτούς μας ευτυχισμένους, αλλά πώς μπορούμε να κάνουμε τον εαυτό μας άξιο της ευτυχίας.» — Immanuel Kant. Όπως όλοι γνωρίζουμε, η αγάπη και το σεξ είναι ζητήματα που συχνά κακοποιούνται και παρεξηγούνται, αν τα αντιμετωπίζουμε χωρίς ευθύνη και αξιοπρέπεια, ειδικά όταν οι εμπλεκόμενοι είναι πολύ νέοι και δεν είναι ακόμη αρκετά ώριμοι και δεν μπορούν να διαχειριστούν μια σχέση που μπορεί να οδηγήσει σε μια απρόβλεπτη τραγωδία. Η σημερινή κουλτούρα των τοξικών γνωριμιών στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης συνδυάζεται με την κουλτούρα του πρόχειρου φαστ φουντ, την οποία απολαμβάνουν βλαβερά εκατομμύρια άνθρωποι. Λέγεται μοντέρνο ή μοδάτο; Η θεοποίηση των πρόωρων σχέσεων ή του ελεύθερου σεξ θα προκαλέσει ως επί το πλείστον απογοήτευση και τραύματα παρόμοια με την κατανάλωση άγουρων, όξινων φρούτων. Αν η αγάπη είναι στριμμένη και εγωιστική, τότε χάνει περιεχόμενο και αξία και δεν είναι πια αγάπη. «Η σεξουαλική διαπαιδαγώγηση, συμπεριλαμβανομένων των πνευματικών της πτυχών, θα πρέπει να αποτελεί μέρος της ευρείας αγωγής υγείας και ηθικής από το νηπιαγωγείο έως τη δωδέκατη τάξη, που ιδανικά διεξάγεται αρμονικά από γονείς και δασκάλους». Μπέντζαμιν Σπoκ.


Στην πραγματικότητα, όλοι χρειάζονται μια εκπαίδευση προσανατολισμένη στην ανθρώπινη αξία, η οποία μπορεί να αυξήσει την επίγνωσή μας, την κατανόησή μας και τον σεβασμό για την ανθρώπινη ζωή και τις ανθρώπινες σχέσεις. Στις μέρες μας, οι περισσότεροι άνθρωποι έχουν λανθασμένες αντιλήψεις για την ισότητα των φύλων, τα ανθρώπινα δικαιώματα και τη σεξουαλική συμπεριφορά. Η ανθρώπινη σεξουαλική παρόρμηση είναι μια κινητήρια δύναμη στη ζωή μας και έχει τεράστια δύναμη και σθένος που μπορεί εύκολα να παρεκκλίνει από τη σωστή οδό, εάν θέλει να γίνει εγωκεντρικός και να αναζητήσει τη δική της τέρψη και αυτοϊκανοποίηση ανεξάρτητα από τις ηθικές συνέπειες. Είναι σαν την πυρηνική ενέργεια που πρέπει να ελέγχεται απόλυτα από τη λογική, το συναίσθημα, τη διάνοια και τις δυνατότητες αγάπης μας. Αν παρεκκλίνουμε από τον σωστό ηθικό δρόμο, συνήθως ερχόμαστε αντιμέτωποι με καταστροφή και απογοήτευση. Γιατί τόσοι πολλοί καλοί και έξυπνοι άνθρωποι αποτυγχάνουν να βρουν την αληθινή ευτυχία στη ζωή σε μια αρμονική σχέση αγάπης και γάμου; Γιατί τόσα διαζύγια, δράματα, τραύματα και στενοχώρια; Γιατί τόσες τραγικές, δυσλειτουργικές οικογένειες και, δακρυσμένα, πληγωμένα μικρά παιδιά; Γι' αυτό το σχολείο και η κοινωνία πρέπει να υποστηρίζουν το ιδανικό του γάμου και τις οικογενειακές αξίες ως θεμέλιο για την αρμονία και τη διαρκή ειρήνη μέσα μας και όχι μόνο. Γιατί τόσοι πολλοί νέοι πρέπει να ξεφύγουν από την πραγματικότητα και να παίρνουν ναρκωτικά για να βρουν την ευτυχία και τη χαρά; Εάν παρεμβαίνουν εγωιστικές επιθυμίες, τότε μπορούμε να παρατηρήσουμε κάθε είδους αποκλίσεις όπως σεξουαλική παρενόχληση, βία, βιασμό, έγκλημα κλπ.

Δυστυχώς, φαίνεται ότι οι άνθρωποι εδώ και πολύ καιρό έχουν συμβιβαστεί με τέτοια φαινόμενα και τα θεωρούν φυσιολογικά και δεν σκέφτονται καν να κάνουν κάτι εναντίον τους. Οι περισσότεροι νέοι σήμερα στερούνται πνευματικότητας και έχουν μια καθαρά υλιστική άποψη στη ζωή. «Είναι αγάπη παρά σεξουαλική λαγνεία ή αχαλίνωτη σεξουαλικότητα εάν, εκτός από την ανάγκη ή την επιθυμία, υπάρχει επίσης κάποια ώθηση να δίνουμε ευχαρίστηση στα πρόσωπα που αγαπάμε και όχι απλώς να τα χρησιμοποιούμε για τη δική μας εγωιστική απόλαυση». Μόρτιμερ Άντλερ. Οι αξίες για παράδειγμα, όπως η ενσυναίσθηση, η ευγνωμοσύνη, η εξυπηρέτηση κ.λπ. δεν έχουν φυσική μορφή, αλλά διαθέτουν κάτι άυλο και υπέροχο. Και πάλι, εάν το σχολείο λειτουργεί σωστά, τότε οι εκπαιδευτικοί μπορούν πραγματικά να θεραπεύσουν την ψυχή και να ενσταλάξουν καλοσύνη και στοργή στις καρδιές και στο μυαλό των νέων. https://www.youtube.com/watch?v=vl-gL6t9Qbs. Το είδος μας προικίστηκε γενναιόδωρα με μοναδικά και υπέροχα χαρακτηριστικά από τον Δημιουργό μας και το γεγονός ότι η ανθρώπινη κατάσταση φαίνεται τραγική και απελπιστική σήμερα δεν σημαίνει ότι οι άνθρωποι δεν μπορούν να ανατρέψουν αυτήν την κατάσταση και να ασκήσουν το καθήκον και την ευθύνη τους. Δεν είμαστε καταδικασμένοι να αποτύχουμε. έχουμε επιλογή. «Δεν είμαστε άνθρωποι που έχουμε πνευματική εμπειρία. Είμαστε πνευματικά όντα που έχουμε μια ανθρώπινη εμπειρία.» Pierre Teilhard de Chardin

Σε αυτή τη συνεισφορά, η προσέγγιση της εκπαίδευσης δεν είναι ούτε θρησκευτική ούτε κοσμική, για τον απλούστατο λόγο ότι δεν έχει σκοπό να αποκλείσει κανέναν από αυτήν την προσπάθεια να παρουσιάσει μια αμερόληπτη πρόταση για την αντιμετώπιση αυτού του αποθαρρυντικού έργου. Ωστόσο, υπάρχει μια προσωπική παρατήρηση από την εμπειρία της ζωής μου για ένα ποιοτικό συστατικό που έχει μια αόρατη, έμφυτη ηθική ίνα. Έχει να κάνει με τον τρόπο που παρατηρούμε τα πράγματα και την αξία (τιμή) που συνεισφέρουμε σε αυτά. Φανταστείτε κάποιον που έχασε τον προσανατολισμό του σε μια έρημο και κινδυνεύει από πείνα και θάνατο. Αν είχε μόνο ένα μήλο! Με μια πρόχειρη εκτίμηση, η χρηματική αξία ενός νεκρού ανθρώπινου σώματος δεν ξεπερνά τις μερικές εκατοντάδες δολάρια. Ένα ελκυστικό, νέο, επιθυμητό και πολύ αγαπητό τοπ μόντελ μπορεί να πιστεύει ότι η αξία του είναι 1 δισεκατομμύριο δολάρια. Τι ή ποιος θα καθορίσει την ανθρώπινη αξία; Κρίσιμο ερώτημα. Τι θα συμβεί αν αρχίσετε να βλέπετε τους ανθρώπους με διαφορετικό τρόπο αυτή τη στιγμή και αρχίσετε να βρίσκετε αξία σε κάθε άνθρωπο πέρα ​​από την εξωτερική του εμφάνιση, το φύλο, τη θρησκεία, τον πολιτισμό ή το χρώμα του; Αυτό μπορεί πράγματι να είναι μια εμπειρία που θα αλλάξει τη ζωή. Στην πραγματικότητα, η αξία της ανθρώπινης ζωής δεν είναι μετρήσιμη, είναι ανεκτίμητη γιατί η ανθρώπινη ζωή έχει ένα υπερβατικό «άρωμα» λόγω αγάπης που υπερβαίνει τον χρόνο και τον χώρο. Μπορείτε να το σκεφτείτε την Ημέρα της Μητέρας! «Η αξία μου ως γυναίκα δεν μετριέται από το μέγεθος της μέσης μου ή τον αριθμό των ανδρών που με συμπαθούν. Η αξία μου ως άνθρωπος μετριέται σε μια υψηλότερη κλίμακα: μια κλίμακα δικαιοσύνης και ευσέβειας. Και ο σκοπός μου στη ζωή - παρά τα όσα λένε τα περιοδικά μόδας - είναι κάτι πιο υπέροχο από το να φαίνομαι απλά ωραίος για τους άνδρες.» Yasmin Mogahed.

Η εκπαίδευση ξεκινά από το σπίτι, με την οικογένεια και συνεχίζεται στο σχολείο. Οι καλοί γονείς και οι καλοί δάσκαλοι χρειάζονται καλύτερη σεξουαλική διαπαιδαγώγηση και λόγω δοκιμασμένης εμπειρίας. Στις μέρες μας, το μοντέλο της πυρηνικής οικογένειας έχει εγκαταλειφθεί σε μεγάλο βαθμό στις δυτικές κοινωνίες σε αντίθεση με την Ανατολή, ωστόσο εξακολουθεί να παραμένει όχι μόνο μια νοσταλγική ανάμνηση του παρελθόντος αλλά ένα επιθυμητό και εμπλουτισμένο οικογενειακό περιβάλλον και μοντέλο. Η σεξουαλική διαπαιδαγώγηση δεν είναι μόνο σεξουαλικό χάπι, πρόληψη ή χρήση προφυλακτικού ή πώς να προσελκύσετε το αντίθετο φύλο. Δυστυχώς, το σεξ δεν είναι μόνο μια κακοποιημένη λέξη, αλλά συχνά χρησιμοποιείται για να ταπεινώσει, να καταδικάσει, να βιάσει, να εξαπατήσει, να ατιμάσει, να επιτεθεί, να εκφοβίσει ή ακόμα και να σκοτώσει. Αλλά διακυβεύονται ακόμη περισσότερα. Είναι επειδή όλες αυτές οι βέβηλες συμπεριφορές και πρακτικές είναι εγγενώς μπλεγμένες με προσωπικά συμφέροντα, εγωιστικές και ψεύτικες επιθυμίες και αυτοϊκανοποίηση. Ως εκ τούτου, θα ήταν φρόνιμο για τους νέους να αποφύγουν να ακολουθήσουν το μονοπάτι του primrose για δικό τους όφελος. Η αγάπη στην πιο γνήσια, ευγενική της έκφραση ασχολείται με το να δίνει και να προσφέρει χαρά και ευτυχία στον ομόλογό της. Γιατί είναι έτσι; Είναι λόγω της ουσίας της καλοσύνης που απαιτεί πολύ κόπο και προσπάθεια για να επιτευχθεί. Από τις εφήμερες, προσωρινές και περιστασιακές σχέσεις λείπει το πιο βασικό στοιχείο που είναι η αληθινή στοργή, η αφοσίωση και η δέσμευση. «Αυτό θεωρώ αληθινή γενναιοδωρία. Δίνεις τα πάντα και όμως πάντα νιώθεις ότι δεν σου κοστίζει τίποτα». Σιμόν ντε Μποβουάρ. Η δέσμευση αγάπης υπερβαίνει τον χρόνο και τον χώρο και σε αυτό υπάρχει πάντα ένα αίσθημα ζεστασιάς, εμπιστοσύνης και ασφάλειας. Η Υπέρτατη Αγάπη δεν είναι απλώς ένα πρωτόγονο ένστικτο που επιδιώκει να κορεστεί, είναι ανιδιοτελές δόσιμο και εξύψωση και με άλλα λόγια ο σωστός δρόμος προς τη διαρκή ευτυχία. Η επιτυχία του τεστ αξιοπρέπειας και ακεραιότητας είναι επιτακτική και απαραίτητη. https://www.youtube.com/watch?v=8KkKuTCFvzI

Όσον αφορά την πίστη, οποιαδήποτε θρησκευτική πεποίθηση μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να δικαιολογήσει εγωιστικούς και σκληρούς προσανατολισμούς και πράξεις. Ωστόσο, εφόσον είμαστε δημιουργημένα όντα κατά συνέπεια, δεν δικαιούμαστε να κρίνουμε τον Δημιουργό. Γιατί δεν έχουμε τα προσόντα και δεν δικαιούμαστε να το κάνουμε από μόνοι μας. Οι θρησκευόμενοι ή άθεοι μπορεί να είναι καλοί ή κακοί. Ωστόσο, ένας αληθινά θρησκευόμενος άνθρωπος έχει υψηλότερη επίγνωση της ύπαρξής του, μια αίσθηση καθήκοντος και νοήματος και μαζί με τις ηθικές του αρχές διαπιστώνει ότι η ζωή του δεν είναι μάταιη. Γνωρίζει επίσης την έννοια του να είναι καλός, δίκαιος και επίσης υπεύθυνος για τις πράξεις του/της, και έχει πίστη και ελπίδα. Αυτό από μόνο του είναι ένα μεγάλο πλεονέκτημα σε σύγκριση με κάποιον άλλον που δεν έχει καμία εξήγηση για την ύπαρξή του, δεν έχει καμία προοπτική για τη ζωή και δηλώνει ότι αγνοεί επιβλαβώς τις ηθικές ή ηθικές αξίες, παρά το γεγονός ότι μπορεί να είναι καλό, αναπόσπαστο και ηθικό άτομο. Υπό αυτή την έννοια, η ανοχή, η κατανόηση καθώς και ο σεβασμός θα πρέπει να ασκούνται προς όλους, πιστούς ή μη, γνωρίζοντας ότι πολλές φορές τα όρια μεταξύ τους είναι πολύ ασαφή και όχι σαφώς διακριτά. «Η σκέψη ότι η ανθρώπινη ευτυχία και το ηθικό καθήκον είναι άρρηκτα συνδεδεμένα θα συνεχίσει πάντα να με ωθεί να προωθώ το πρώτο ενσταλάζοντας την πρακτική του δεύτερου.» George Washington

Υπάρχουν βέβαια και πολλοί γονείς που δεν συμφωνούν με την εφαρμογή της σεξουαλικής αγωγής στα σχολεία για διάφορους λόγους. Είναι σίγουρα καλύτερο για τους νεαρούς μαθητές να ενημερώνονται για το σεξ και τα σεξουαλικά ζητήματα από τις σωστές πηγές παρά από εξωτερικές πηγές όπως το διαδίκτυο, η τηλεόραση και οι συνομήλικοι. Σε αυτήν την ανησυχία, τα σχολεία μπορούν να προστατεύσουν τα μικρά παιδιά και τους εφήβους από την παραπλάνηση σχετικά με το σεξ και τα σεξουαλικά ζητήματα από τις σωστές πηγές και όχι από εξωτερικές πηγές όπως το διαδίκτυο, η τηλεόραση και οι συνομήλικοι. Στο πλαίσιο αυτό, τα σχολεία μπορούν να προστατεύσουν τα μικρά παιδιά και τους εφήβους από παραπλανητικές πληροφορίες. Η σωστή γνώση είναι καλύτερη από την άγνοια και ένα ισχυρό όπλο. Οι πολέμιοι της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης θα πρέπει να γνωρίζουν ότι με βάση στοιχεία και έρευνες που διεξήχθησαν αποδεικνύεται ότι η σεξουαλική διαπαιδαγώγηση φέρνει πολλά οφέλη και δεν ενθαρρύνει τη σεξουαλική δραστηριότητα μεταξύ των νέων αλλά πληροφορίες. Η σωστή γνώση είναι καλύτερη από την άγνοια και ένα ισχυρό όπλο. Οι πολέμιοι της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης θα πρέπει να γνωρίζουν ότι με βάση στοιχεία και έρευνες που διεξήχθησαν αποδεικνύεται ότι η σεξουαλική διαπαιδαγώγηση αποφέρει πολλά οφέλη και δεν ενθαρρύνει τη σεξουαλική δραστηριότητα μεταξύ των νέων, αλλά μάλλον τους προστατεύει από βλάβες. Επιπλέον, οι ενδιαφερόμενοι γονείς μπορούν να δώσουν τις γονικές συμβουλές τους για να ενημερώσουν και να διδάξουν στα παιδιά τους τις αξίες τους. Όπως προαναφέρθηκε, τα παιδιά πρέπει να διδάσκονται να είναι υπεύθυνα και να κατανοούν την ισορροπία μεταξύ των δικαιωμάτων τους, της ελευθερίας τους και επίσης μιας ευθύνης που είναι αμφίδρομη. Η κοινωνία θα πρέπει να παρέχει σε αυτούς τους νέους την ειλικρινή και κατάλληλη γνώση για να ακολουθήσουν έναν υγιεινό τρόπο ζωής με αξιοπρέπεια και σεβασμό. «Τίποτα σε ολόκληρο τον κόσμο δεν είναι πιο επικίνδυνο από την ειλικρινή άγνοια και τη συνειδητή βλακεία».  Μάρτιν Λούθερ Κινγκ, Τζούνιορ.

Συμπερασματικά, η σεξουαλική διαπαιδαγώγηση έχει μια πολύ σημαντική αποστολή και πάνω απ' όλα, είναι ένα θέμα που έχει σκοπό να εμπλουτίσει τη ζωή μας με αρχές και κάτι που ξεπερνά τις δεξιότητες και τη μαεστρία και έχει να κάνει με την ουσία της ζωής μας και περιλαμβάνει την τέχνη του σεξουαλικότητα σε μια σχέση αγάπης που είναι μια οικεία συμβίωση και μια έκφραση φροντίδας και συναισθημάτων πάνω απ' όλα. Είναι ευθύνη της κοινωνίας μας να δημιουργήσει τις κατάλληλες συνθήκες προκειμένου να ανεβάσουμε το επίπεδο της σεξουαλικής μας διαπαιδαγώγησης από αυτή την άποψη και να προσφέρουμε στις νέες γενιές μια καλύτερη οπτική για τη ζωή, την υγεία και την ευημερία τους. Πρέπει να είναι κατάλληλα εξοπλισμένοι για να αντιμετωπίσουν τις προκλήσεις της νέας χιλιετίας μέσω της προόδου της Επιστήμης και της Τεχνολογίας και ιδιαίτερα ορισμένες σημαντικές παγκόσμιες προκλήσεις, όπως η φτώχεια, η κλιματική αλλαγή, η ανεργία, η μετανάστευση, ο HIV, το AIDS και άλλες απειλές για την υγεία. Τα εκπαιδευτικά ιδρύματα πρέπει να τους παρέχουν τις κατάλληλες γνώσεις που χρειάζονται για να ζήσουν μια υγιή ζωή και να αναλάβουν προσωπική ευθύνη για την αντιμετώπιση τυχόν ζητημάτων στον δρόμο για την επίτευξη των στόχων της ζωής τους και πάνω απ' όλα να βρουν την αληθινή ευτυχία σε συνδυασμό με υγιές σεξ και ερωτική ζωή.

Sex Education And Family Values

Ι don’t really know if you ever had the experience that a person close to you was affected by some outrageous and heinous act of violence, crime or rape? Because I happened to have had such an abominable experience myself along with the fact that I am an educator, I can’t but express my indignation and anger towards such inhuman and exasperating conduct. This is why I chose to write about this topic and offer some insight and thought as a tribute to people who have suffered from criminal or sexual assaults whatsoever. Victims don’t talk much for various reasons. Pain is usually still and discreet. Often times our society demonstrates such a callous indifference and apathy towards our fellow human beings. Our complacency is really alarming. Why are we so detached and alienated from each other? Is it a sign of the times? “No one cares how much you know until they know much you care.” Theodore Roosevelt

Education by definition is considered to be the art of acquiring basic knowledge and skills. Sexual education today is very restricted or non-existent in families, schools or institutions, due to long-established taboos and religious superstitions, etc. However, in a Holistic Educational System, sexual education should be indispensable. Why? Firstly, sexual education should include all people regardless of age, gender, cultural background, etc. because it is a vital issue that determines human dignity, behavior, and action in what is the most precious, sensitive and crucial ingredient in our life. In this concern teachers and educators would act as mentors and coaches to guide the young people to a higher awareness of their life, sexuality and above all their identity as dignified human beings. According to Aristotle, the purpose of life is to attain happiness, but he also emphasized that the means to achieve it entails ethical principles which he called virtues (aretes). Happiness and joy in a heart relationship within a frame of ethical values or virtues contain a lasting effect and excludes any superficial, ephemeral and temporary pursuits. In this context, the emphasis on moral values and virtue ethics is the best protection for young and old. ‘’Educating the mind without educating the heart is no education at all.’’ Aristotle

There is a lot of talks, especially among adolescents about freedom and its perception as a moral imperative or not. Freedom has always a price if you violate it and forget that freedom and responsibility belong together. And the most common way to violate it is through rampant sexuality. This has to be clearly outlined because there are a lot of misconceptions about this issue. When there is clarity about those two conceptual terms of freedom and responsibility their understanding can contribute to correct decision-making through the filter of reasoning, emotional judgment and this is something worth teaching in class and beyond. The sense of responsibility grows when students get educated and that occurs by acquiring proper knowledge. It was the Greek philosopher Socrates who articulated the fundamental principle that ‘’ knowledge is virtue’’ and that its pursuit enables man to reach higher realms of awareness. Actually, that means that knowledge enlightens man so that he can increase his sense of duty and this consequently leads to maturity. However, if knowledge comes from an evil source it can be called, propaganda, misinformation, and lie. ‘’As human beings, we are endowed with freedom of choice, and we cannot shuffle off our responsibility upon the shoulders of God or nature. We must shoulder it ourselves. It is our responsibility.’’ Arnold J. Toynbee








Why can’t our tutors and educators teach the importance of healthy and decent sexuality to our children or are zoology and chemistry more important? Otherwise, our kids might think humans as ‘’advanced animals’’ have a lot of fun, assuming that this relationship is just a free exchange of fluids and nothing else. The irony was not meant to be here but only as an expression of aversion against the influence of certain theories that diminish the human value to animalistic behavior. ‘’The person who develops freely and naturally arrives at a spiritual equilibrium in which he is master of his actions, just as one who has acquired physical poise can move freely.’’ Maria Montessori. By the way, Darwin by his own account had declared that he was something between a believer and an agnostic while his theory had been twisted and misinterpreted. Usually, people act out of ignorance, and it is my personal conviction that every human being deep inside, has a desire to be good, lovable and compassionate. Nonetheless, all human beings indiscriminately are vulnerable to evil influences and misconduct due to an innate contradiction that was brought about presumably by a deviation from the right path so that humans became partly wicked and crooked and live in disharmony with themselves. Ironically, the ‘’blossoms’’ of that deviation are strikingly obvious in our life and society in the form of a cheat, decay, crime, sexual abuse, etc. and interestingly it has been recorded in the Scriptures as the Human Fall. Whatever the reason and origin of this account it is intrinsically perceptible by the majority of people that something is fundamentally rotten and crooked within ourselves, our life and society from time immemorial.

Therefore, family and school have a pivotal role to fulfill that young people get what they deserve as human beings. What is most needed is assisted guidance that comes from distinguished role models which parents and teachers should be. Maturity and poise are essential factors to be taken into consideration before young people start their sexual life. Educators need to be enlightened, compassionate and conscious of their task in regard to a higher perception of moral understanding and ethical orientation. There are some basic components that constitute a mature individual with a character such as a well-balanced personality, moral standard, and integrity as a foundation to attain lasting happiness in a prosperous and truly intimate love relationship. As humans who question everything, we may face ethical dilemmas and doubts about such subtle subjects. However, according to Kant, this shouldn’t be the case as we all possess an inner voice or conscious mind which is very alert and ubiquitous: ‘’There is a voice inside you that whispers all day long, ‘’I feel that this is right for me, I know that this is wrong. No teacher, preacher, parent, friend or wise man can decide What’s right for you — just listen to the voice that speaks inside.’’ Shel Silverstein (Kant). Certainly, family and marriage go together and offer an environment of warmth and safety in combination with a love and trust relationship and commitment which broadens the scope of our life through the creation of a family and children. This environment can blossom all kinds of human relationships and challenges which enhance the potential to become an integral well-rounded character and personality.








If our education could give us such a precious gift and armor, then we would be better equipped and shielded against immature decisions and wrong choices. “Morality is not the doctrine of how we may make ourselves happy, but how we may make ourselves worthy of happiness.’’ — Immanuel Kant. As we all know love and sex are issues that are oftentimes abused and misunderstood, if dealt with without responsibility and dignity, especially when those involved are too young and not yet mature enough and unable to handle a relationship that might lead to an unpredictable tragedy. Today’s social media toxic dating culture goes together with our junk fast-food culture, which is harmfully enjoyed by millions of people. Is it called trendy or fashionable? The deification of premature relationships or free sex will mostly cause disappointment and traumas comparable to eating unripe, sour fruits. If love is twisted and egoistic then it loses content and value and isn’t love anymore. ‘’Sex education, including its spiritual aspects, should be part of broad health and moral education from kindergarten through grade twelve, ideally carried out harmoniously by parents and teachers.” Benjamin Spock

As a matter of fact, everybody needs a human value-oriented education which can raise our awareness, understanding, and respect for human life and human relations. Nowadays, most people have wrong concepts about gender equality, human rights, and sexual conduct. The human sexual urge is a driving force in our lives and has tremendous power and vigor which can easily deviate from the right track if it is to become self-centered and seek its own self-indulgence and self-gratification regardless of the ethical implications. It is like nuclear power that needs to be absolutely controlled by our logic, emotion, intellect and love potential. If we deviate from the right moral track we are usually faced with disaster and frustration. Why so many good and intelligent people fail to find true happiness in life in a harmonious love relationship and marriage? Why so many divorces, dramas, traumas, and heartbreak? Why so many tragic, dysfunctional families and, tearful, hurt young children? That is why school and society should uphold the ideal of marriage and family values as a foundation for harmony and lasting peace within us and beyond. Why so many young people have to escape from reality and take drugs to find happiness and joy? If selfish desires interfere then we can observe all kinds of deviations like sexual harassment, violence, rape, crime, etc.

Unfortunately, it seems like humans long ago have compromised with such phenomena and consider them as normal and don’t even think about doing something against them. Most young people today lack any spirituality and have a purely materialistic outlook in life. ‘’It is love rather than sexual lust or unbridled sexuality if, in addition to the need or want involved, there is also some impulse to give pleasure to the persons thus loved and not merely to use them for our own selfish pleasure.’’ Mortimer Adler. Values for example, like empathy, gratitude, service, etc have no physical shape but possess something immaterial and sublime. Again, if school functions properly, then educators can really heal the soul and instill kindness and affection into the hearts and minds of young people. https://www.youtube.com/watch?v=vl-gL6t9Qbs. Our species was generously endowed with unique and sublime characteristics by our Creator and the fact that the human condition looks tragic and hopeless today does not mean that humans cannot reverse this situation and exercise their duty and responsibility. We are not doomed to fail; we have a choice. ‘’We are not human beings having a spiritual experience. We are spiritual beings having a human experience.’’ Pierre Teilhard de Chardin





In this contribution, the approach to education is neither religious nor secular for the simple reason that it is not meant to exclude anyone from this attempt to present an unbiased proposal to address this daunting task. However, there is a personal observation from my life experience about a quality ingredient that has an invisible, innate moral fiber. It has to do with the way we observe things and the value (price) we contribute to them. Imagine someone who lost his orientation in a desert, and he is in danger of starvation and death. If he only had an apple! By a rough estimate, a dead human body’s monetary value is no more than a few hundred dollars. An attractive, young, desired and much cherished top model might think her value is 1 billion $. What or who is to determine human value? Crucial question. What if you start looking at people differently right now and start finding value in every human being beyond his or her external appearance, gender, religion, culture or color? This can be a life-changing experience indeed. In fact, the value of human life is not measurable, it is invaluable because human life has a transcendent ‘’scent’’ due to love which transcends time and space. You can think of it on Mother’s Day! ‘’My value as a woman is not measured by the size of my waist or the number of men who like me. My worth as a human being is measured on a higher scale: a scale of righteousness and piety. And my purpose in life — despite what the fashion magazines say — is something more sublime than just looking good for men.’’ Yasmin Mogahed.

Education begins at home, with family and carries on in school. Good parents and good teachers, both need better sex education and due to tested experience. Nowadays, the model of a nuclear family has been largely abandoned in western societies in contrast to the Orient, however, it still remains not only a past nostalgic memory but a desirable and enriched family environment and model. Sex education is not only sex pill, prevention or condom use or how to attract the opposite sex. Unfortunately, sex is not only a misused word but oftentimes used to humiliate, condemn, rape, cheat, dishonor, attack, bully or even kill. But there is even more at stake. It is because all these profane attitudes and practices are inherently entangled with self-interests, selfish and false desires, and self-gratification. Therefore, it would be prudent for young people to avoid following the primrose path for their own benefit. Love in its most genuine, gentle expression is concerned with giving and extending joy and happiness to her counterpart. Why is this so? It’s because of the essence of goodness which takes a lot of toils and effort to be achieved. Ephemeral, temporary and casual relationships are lacking the most basic element which is true affection, devotion, and commitment. “That’s what I consider true generosity. You give your all, and yet you always feel as if it costs you nothing.” Simone de Beauvoir. Love commitment goes beyond time and space and in that there is always a feeling of warmth, trust, and security. Supreme Love is not just a primitive instinct that seeks to be saturated, it is unselfish giving and exaltation and in other words the right path to lasting happiness. Passing the dignity and integrity test is imperative and indispensable. https://www.youtube.com/watch?v=8KkKuTCFvzI

In regard to faith, any religious belief can be used to justify egoistic and cruel bearings and actions. However, since we are created beings consequently, we are not justified to pass judgment on the Creator. Because we are not qualified and justified to do so in our own right. Religious or atheist people can be good or bad. Yet a truly religious person has a higher awareness of his existence, a sense of duty and meaning and along with his moral principles finds that his life is not in vain. He also knows the meaning to be good, righteous and also accountable for his or her actions, and he has faith and hope. That in itself is a great advantage compared to somebody else who has no explanation for his existence, has no outlook in life and declares himself harmfully ignorant about any ethical or moral values despite the fact that he may be a good, integral and moral person. In this sense, tolerance, understanding as well as respect should be exercised towards all, believers or non-believers, knowing that oftentimes the borderline between them is very vague and not clearly distinct. ‘’The consideration that human happiness and moral duty are inseparably connected will always continue to prompt me to promote the former by inculcating the practice of the latter.’’ George Washington





There are of course a lot of parents who do not agree with the implementation of sex education in schools for various reasons. It is definitely better for young students to be informed about sex and sexual issues from the right sources rather than outside sources like the internet, TV, and peers. In this concern, schools can protect young children and teenagers against misleading about sex and sexual issues from the right sources rather than outside sources like the internet, TV, and peers. In this concern, schools can protect young children and teenagers against misleading information. Correct knowledge is better than ignorance and a powerful weapon. Opponents of sex education should know that based on evidence and research conducted it is proven that sex education brings a lot of benefits and does not encourage sexual activity among youngsters but information. Correct knowledge is better than ignorance and a powerful weapon. Opponents of sex education should know that based on evidence and research conducted it is proven that sex education brings a lot of benefits and does not encourage sexual activity among youngsters but rather protects them from harm. In addition, concerned parents can still give their parental advice in informing and teaching their children their values. As mentioned above, children should be taught to be responsible and understand the balance between their rights, their freedom and also a responsibility which is a two-way street. Society ought to provide these young people with the sincere and proper knowledge to lead a healthy lifestyle in dignity and respect. “Nothing in the entire world is more dangerous than sincere ignorance and conscientious stupidity.” Martin Luther King, Jr.

In conclusion, sex education has a highly important vocation and above all, it is a subject that is meant to enrich our lives with principles and something that goes beyond skills and mastery and has to do with the essence of our life and includes the art of sexuality in a love relationship which is an intimate symbiosis and an expression of care and feelings above all. It is our society’s responsibility to create the right conditions in order to raise the standard of our sex education in this regard and offer the young generations a better outlook on their life, health, and well-being whatsoever. They must be appropriately equipped to face the new millennium challenges through the advancement of Science and Technology and especially some major global challenges, i.e., poverty, climate change, unemployment, migration, HIV, AIDS and other health threats. Education institutions need to provide them with the proper knowledge they need to lead a healthy life and take personal responsibility to tackle any issues on the way to attain their life goals and above all to find true happiness in combination with healthy sex and love life.

Εκπαίδευση για την Ειρήνη

  Η Εκπαίδευση για την Ειρήνη
                       

Η ουσία της εκπαίδευσης είναι να μεταμορφώνει τα ανθρώπινα όντα σε ώριμες και ολοκληρωμένες προσωπικότητες. Η καλλιέργεια και η σωστή ηθική διδασκαλία αποτελούν μερικά από τα συστατικά μιας τέτοιας ανάπτυξης χαρακτήρα και προσωπικότητας. Αυτό μπορεί να πραγματοποιηθεί μόνο όταν οι δάσκαλοι και οι εκπαιδευτικοί γίνουν ζωντανά παραδείγματα ενός υψηλότερου ηθικού επιπέδου που ξεπερνά τα συμβατικά ακαδημαϊκά κριτήρια. «Ήθελα να αποδείξω ότι τα ανθρώπινα όντα είναι ικανά για κάτι μεγαλύτερο από τον πόλεμο, την προκατάληψη και το μίσος». Αβραάμ Μάσλοου.

Στόχος της εκπαίδευσης στις μέρες μας είναι να ανοίξει νέους δρόμους στο σημερινό σκοτεινό ηθικό σύστημα αξιών και να τονίσει την έννοια της εκπαίδευσης χαρακτήρα στα σχολεία ως επιτακτική και απαραίτητη. Όλοι γνωρίζουν το πρόβλημα και το κουδούνι χτυπάει. Είναι καιρός να συγκεντρώσουμε όλους τους ανθρώπους που ασχολούνται με το σχολείο και την εκπαίδευση και να φέρουμε λύσεις που χρειάζονται απεγνωσμένα. Είναι επιτακτική ανάγκη να ανοίξουμε το μυαλό μας και να εργαστούμε μαζί για να ξεπεράσουμε τα εθνικά, πολιτιστικά και θρησκευτικά εμπόδια που μας χωρίζουν ο ένας από τον άλλο και περιορίζουν τους ορίζοντές μας σε αυτό που είναι το πιο ουσιαστικό μέρος της εκπαίδευσης: να δημιουργήσουμε και να εδραιώσουμε ευγενείς αξίες για τα παιδιά μας. Ο άνεμος της αλλαγής πρέπει να σαρώσει τις χώρες και να θέσει τα πρότυπα για έναν ειρηνικό κόσμο μέσα σε ένα πλαίσιο διαπολιτισμικής κατανόησης σε αυτή τη νέα χιλιετία ελπίδας και πρόκλησης. «Η ειρήνη δεν μπορεί να διατηρηθεί με τη βία, μπορεί να επιτευχθεί μόνο με την κατανόηση». Albert Einstein

Στην πραγματικότητα, η εκπαίδευση για την ειρήνη ξεκινά από το σπίτι, επειδή η οικογένεια και οι γονείς είναι πράγματι η πιο θεμελιώδης εκπαίδευση και η πιο βαθιά. Το ερώτημα είναι εάν οι γονείς κατανοούν πραγματικά το καθήκον τους ως πρότυπα, δεδομένων των συνθηκών στις σύγχρονες κοινωνίες. Όσο εύκολο είναι να γίνετε γονείς τόσο πιο δύσκολο γίνεται να αναλάβετε πλήρως το έργο της γονεϊκότητας και να ολοκληρώσετε αυτό το τρομακτικό έργο. Εκπαίδευση γονέων σχεδόν δεν υπάρχει και αν υπάρχει πόσοι γονείς είναι πραγματικά σοβαροί για μια τέτοια εκπαίδευση. Οι περισσότεροι γονείς το θεωρούν δεδομένο και πιστεύουν ότι μπορούν να ανταπεξέλθουν στις απαιτήσεις της γονεϊκότητας και να αντιμετωπίσουν όλες τις προκλήσεις που την συνοδεύουν. Η αλήθεια είναι ότι η πλειονότητα των νέων μπαίνει απροετοίμαστος στο γάμο και τη γονεϊκότητα. Το αποτέλεσμα είναι συνήθως μια καταστροφή που αφήνει πίσω του πολλά άλυτα ζητήματα. «Οι γονείς είναι το απόλυτο πρότυπο για τα παιδιά. Κάθε λέξη, κίνηση και πράξη έχει αποτέλεσμα. Κανένα άλλο άτομο ή εξωτερική δύναμη δεν έχει μεγαλύτερη επιρροή σε ένα παιδί από τον γονέα». - Μπομπ Κίσαν

Περιττό να πούμε ότι ζούμε σε μια εποχή που το έγκλημα, η βία, οι παραβιάσεις των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, η παρενόχληση και ο εκφοβισμός είναι δυστυχώς καθημερινή. Φαίνεται ότι η κοινωνία μας με τους κατάλληλους θεσμούς της έχει καταστεί αναποτελεσματική απέναντι σε τέτοια εγκληματικά αδικήματα, κακομεταχείριση και κακοποίηση. Επιπλέον, υπάρχουν ενδείξεις ότι μια τέτοια καταχρηστική ανάρμοστη συμπεριφορά έχει μολύνει την οικογενειακή γαλήνη και όλο και περισσότερο αντιμετωπίζουμε εσωτερική βία που επηρεάζει την οικογένεια και το γάμο. Τα διαζύγια, τα αυξανόμενα ποσοστά αμβλώσεων και η κακοποίηση παιδιών είναι μόνο μερικές από τις συνέπειες μιας τέτοιας επώδυνης εξέλιξης. "Το σκοτάδι δεν μπορεί να διώξει το σκοτάδι· μόνο το φως μπορεί να το κάνει αυτό. Το μίσος δεν μπορεί να διώξει το μίσος· μόνο η αγάπη μπορεί να το κάνει αυτό." ~ Martin Luther King, Jr. Σε τέτοιες απελπιστικές καταστάσεις υπάρχει μόνο μια ελπίδα να δημιουργηθεί ένα προληπτικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα που θα κάνει τα σωστά βήματα προκειμένου να προσφέρει λύσεις μέσω ηθικής και ηθικής εκπαίδευσης. Πάνω απ 'όλα οι άνθρωποι πρέπει να μάθουν να είναι υπεύθυνοι και αξιόπιστοι σε μια κοινωνία όπου θα πρέπει να κυριαρχεί ο σεβασμός και η ενσυναίσθηση.

Η ειρήνη ξεκινά από εσάς ως άτομο και εκφράζεται ως ψυχική ηρεμία. Όλα έχουν να κάνουν με την αρμονία μεταξύ του μυαλού σας και του «πεδίου μάχης» σας που είναι το σώμα σας. Το σώμα μας είναι το θέμα γιατί είναι η πηγή των ενστίκτων που σχετίζονται με τον μακρινό μας απόγονο: τον κόσμο των ζώων. Το μυαλό μας που αντιπροσωπεύει ένα σύνολο αξιών και ιδανικών βρίσκεται σε συνεχή σύγκρουση με τα φυσικά μας ένστικτα, τις επιθυμίες και τις υλικές εμμονές μας. Τις περισσότερες φορές οι επιθυμίες μας είναι εγωκεντρικές, μοχθηρές, πονηρές και άσχημες. Ο μόνος τρόπος για να τα ελέγξουμε είναι μέσω ενός συνόλου ηθικών και ηθικών αξιών που συχνά σχετίζονται με θρησκευτικές ή φιλοσοφικές αρχές και αρετές. Για να δημιουργήσουμε και να διατηρήσουμε βιώσιμη ειρήνη με δικαιοσύνη και ισότητα χρειαζόμαστε κάποια «όπλα», όπως η πρόσβαση στην εκπαίδευση για την ειρήνη και η παγκόσμια συνεργασία που συνοδεύονται από συμπόνια και ενσυναίσθηση. Εύκολο να το λες, αλλά δύσκολο να εξασκηθείς. Ο δρόμος για την Ειρήνη είναι ένας δρόμος με αγκαθωτούς, στροφείς, ανηφορικούς. Όλα εξαρτώνται από τον άνθρωπο. «Αν θέλουμε να διδάξουμε πραγματική ειρήνη σε αυτόν τον κόσμο και αν θέλουμε να συνεχίσουμε έναν πραγματικό πόλεμο ενάντια στον πόλεμο, θα πρέπει να ξεκινήσουμε από τα παιδιά.» Μαχάτμα Γκάντι.

Συνολικά, τα εκπαιδευτικά μας συστήματα πρέπει να ενοποιηθούν και να ενταχθούν σε έναν πιο πνευματικό και ηθικό προσανατολισμό που να περιλαμβάνει τις πιο αξιοπρεπείς αρχές ηθικών και ηθικών προτύπων. Αυτό πρέπει να μπει σε όλο το χώρο του σχολείου και της εκπαίδευσης από κάτω προς τα πάνω. Οι δάσκαλοι και οι εκπαιδευτικοί είναι η προέκταση της οικογενειακής ηθικής και πρέπει να ενσωματωθούν σε ένα υψηλότερο επίπεδο καλλιέργειας χαρακτήρα και ανάπτυξης προσωπικότητας για όλη τη σχολική κοινότητα ανεξαρτήτως ηλικίας και θέσης. Τώρα είναι η ώρα για μια διαφορετική προσέγγιση στην εκπαίδευση των παιδιών μας, μια ολιστική, ολοκληρωμένη, μακροπρόθεσμη και πιο ολοκληρωμένη. Η ευαισθητοποίηση και η εγρήγορση είναι κάτι παραπάνω από απαραίτητες απέναντι στις σημερινές προκλήσεις, μία από τις οποίες είναι το ζήτημα της ειρήνης σε ολόκληρο τον κόσμο. Επίκειται μια νέα κουλτούρα ειρήνης, κατανόησης, συνεργασίας και ελπίδας. Οι εκπαιδευτικοί της ειρήνης πρέπει να αναλάβουν το καθήκον να προωθήσουν μια αισιόδοξη εκπαιδευτική προσέγγιση προσανατολισμένη στην αξία, δείχνοντας στους μαθητές ότι είναι η συλλογική ηθική μας ευθύνη να επηρεάσουμε το μέλλον με βάση αυτό που επιλέγουμε να κάνουμε σήμερα.

The text in English

 The essence of education is to transform human beings into mature and complete personalities. Cultivation and proper ethical teaching constitute some of the ingredients of such development of character and personality. This can only be realized when teachers and educators become living examples of a higher moral standard that surpasses conventional academic criteria. “I wanted to prove that human beings are capable of something grander than war and prejudice and hatred.” Abraham Maslow. 

Education's goal nowadays is to open new ways in today's dark ethical value system and stress the meaning of character education in schools as imperative and indispensable. Everybody is aware of the problem and the bell is ringing. It is high time to come together all the people involved in school and education and bring solutions that are desperately needed. It is imperative to open up our minds and work together to transcend national, cultural and religious barriers which separate us from each other and restrict our horizons in what is the most essential part of education: to create and establish noble values for our children. The wind of change must sweep the countries and set the standards for a peaceful world within a frame of intercultural understanding in this new millennium of hope and challenge. "Peace cannot be kept by force; it can only be achieved by understanding.” Albert Einstein 

 Actually, peace education begins at home because family and parents are indeed the most fundamental education and the most profound. The question is if parents really understand their duty as role models given the circumstances in modern societies whatsoever. As easy as it is to become parents the more difficult it becomes to fully take up the task of parenthood and accomplish this daunting task. Parent's education almost does not exist and if it exists how many parents are really serious about such a training. Most parents take it for granted and think that they can cope with the requirements of parenthood and face all the challenges that come with it. The truth is that the majority of young people enter unprepared into marriage and parenthood. The result is usually a disaster that leaves behind a lot of unresolved issues. “Parents are the ultimate role models for children. Every word, movement and action have an effect. No other person or outside force has a greater influence on a child than the parent.” - Bob Keeshan 

 Needless to say, we live in a time when crime, violence, human rights violations, harassment and bullying are unfortunately daily fare. It seems like our society with its proper institutions has become ineffective in the face of such criminal offenses, maltreatment and abuse. Moreover, there are signs that such abusive misconduct has infected the family peace, and increasingly we are facing inner violence affecting the family and marriage. Divorce, rising abortion rates and children abuse are only some of the effects of such painful development. "Darkness cannot drive out darkness; only light can do that. Hate cannot drive out hate; only love can do that.” ~ Martin Luther King, Jr. In such hopeless situations there is only a hope to establish a proactive educational program that will take the right steps in order to offer solutions through ethical and moral training. Above all people have to learn about being responsible and trustworthy in a society where respect and empathetic consideration should prevail. 

 Peace begins with you as an individual, and it is expressed as peace of mind. It's all about harmony between your mind and your ''battlefield'' which is your body. Our body is the issue because it is the source of instincts that relate to our distant descendant: the animal world. Our mind which represents a set of values and ideals is in constant conflict with our physical instincts, desires and material obsessions. Most of the time our desires are self-centered, vicious, wicked and nasty. The only way to control them is through a set of moral and ethical values oftentimes related to religious or philosophical principles and virtues. To create and preserve sustainable peace with justice and equality we need some “weapons” like access to peace education and global cooperation accompanied by compassion and empathy. Easy to say, but difficult to practice. The way to Peace is a thorny, winding, uphill road. It all depends on man. ''If we are to teach real peace in this world, and if we are to carry on a real war against war, we shall have to begin with the children.'' Mahatma Gandhi 

 All in all, our education systems need to be unified and enfold in a more spiritual and ethical orientation that includes the most dignified tenets of ethical and moral standards. This has to enter the whole field of school and education from the bottom to the top. Teachers and educators are the extension of family ethics and need to be integrated into a higher level of character cultivation and personality development for all the school community regardless of age and status. Now is the time for a different approach to the education of our children, a holistic, integrated, far-reaching and more comprehensive one. Awareness and alertness are more than necessary in the face of today's challenges one of which is the issue of peace across the globe. Α new culture of peace, understanding, cooperation and hope is imminent.  Peace educators have to take up the task of promoting an optimist educational value-oriented approach by demonstrating students that it is our collective moral responsibility to influence the future based on what we choose to do today.


Sunday, September 4, 2022

Εκπαίδευση του Χαρακτήρα

                

    Ο Ρόλος Οικογένειας & Σχολείου στη Διάπλαση Χαρακτήρα 


                          Alt: Parents With 4 Lovely Children Of Different Age Posing Outside For A Photo

"To να εκπαιδεύεις το μυαλό και να παραμελείς την καρδιά δεν είναι εκπαίδευση'' - Αριστοτέλης

Αυτό που πραγματικά χρειαζόμαστε είναι μια εντελώς νέα κατανόηση της Ολιστικής Εκπαίδευσης και να την εφαρμόσουμε στην οικογένεια, το σχολείο και την κοινωνία. Η εκπαίδευση, ως σύστημα προώθησης της γνώσης και των δεξιοτήτων, είναι το πολυτιμότερο εργαλείο και πυλώνας για την πνευματική ανάπτυξη και τις ανάγκες καθώς και τη βιωσιμότητα της κοινωνίας και του πλανήτη μας. Χωρίς τη γνώση που αποκτήθηκε στα σχολεία και τα πανεπιστήμιά μας, η κοινωνία μας δεν θα μπορούσε να συντηρηθεί και να αναπτυχθεί. «Η εκπαίδευση είναι το πιο ισχυρό όπλο που μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να αλλάξει τον κόσμο Νέλσον Μαντέλα. Το γεγονός είναι ότι η καθαρή γνώση δεν μπορεί να κάνει αυτό το μέρος καλύτερο. Αυτό που χρειάζεται είναι ένα συμπληρωματικό συστατικό που να είναι προσανατολισμένο στην αξία και να περικλείει ηθικά και ηθικά πρότυπα.


Στην πραγματικότητα, η επιστημονική γνώση, δηλαδή, μπορεί να εφαρμοστεί στη δημιουργία μεγάλων συσκευών και τεχνολογικού, μηχανικού εξοπλισμού που μπορούν να φέρουν πρόοδο και ανάπτυξη και να λύσουν πολλά προβλήματα (πείνα, ασθένειες, παροχή νερού) που αντιμετωπίζει ο κόσμος μας σήμερα. Ωστόσο, με την ίδια λογική, οποιαδήποτε επιστημονική γνώση εάν χρησιμοποιηθεί χωρίς να ληφθούν υπόψη οι επιπτώσεις της στον άνθρωπο και το περιβάλλον μπορεί να οδηγήσει σε καταστροφή. Αυτά είναι τα λόγια του Άλμπερτ Αϊνστάιν μετά τον βομβαρδισμό στη Χιροσίμα: Η απελευθερωμένη δύναμη του ατόμου άλλαξε τα πάντα εκτός από τον τρόπο σκέψης μας, και έτσι οδηγούμαστε προς μια απαράμιλλη καταστροφή. Ήταν μια προειδοποίηση, αλλά έπεσε στο κενό.

Ο κόσμος μας είναι πράγματι γεμάτος από σχολεία κύρους, ανώτερα ιδρύματα, κολέγια και πανεπιστήμια. Υπάρχουν επίσης καλοί δάσκαλοι, εκπαιδευτικοί, καθηγητές και μελετητές που είναι τέλεια μορφωμένοι και τα προσόντα να διδάξουν και να μεταδώσουν τις γνώσεις τους σε εκατοντάδες και χιλιάδες μαθητές που τους κοιτάζουν με προσμονή και θαυμασμό. Οι δάσκαλοι πρέπει να είναι καλά παραδείγματα και παραδείγματα για τους μαθητές τους. Στην Ανατολή οι δάσκαλοι και οι μελετητές θεωρούνται δεύτεροι γονείς και γι' αυτό το σχολείο γίνεται μια ευρύτερη οικογένεια. Στην πραγματικότητα, δάσκαλος είναι κάποιος που μπορεί να αγγίξει τη ζωή σας για πάντα απλώς και μόνο επειδή η μάθηση είναι μια ζωντανή εμπειρία."O ιδανικός δάσκαλος είναι εκείνος που γίνεται γέφυρα για να περάσει αντίπερα ο μαθητής του. Κι όταν πια του διευκολύνει το πέρασμα, αφήνεται χαρούμενα να γκρεμιστεί, ενθαρρύνοντας τον μαθητή του να φτιάξει δικές του γέφυρες" - Νίκος Καζαντζάκης

Κατά τη γνώμη μου, γνώση και ανθρώπινη σύνδεση πάνε μαζί. Εάν η μάθηση γίνεται αφηρημένη και απρόσωπη μια απλή μετάδοση καθαρής γνώσης, τότε υπάρχει ένα κενό και κάτι πρέπει να λείπει. Ένας δάσκαλος μπορεί να είναι τόσο ανώνυμος όσο κάποιος που συναντάς στο δρόμο. Μπείτε σε ένα αμφιθέατρο γεμάτο 1000 φοιτητές, όπου ένας καθηγητής διδάσκει ένα μάθημα, και μπορεί να έχετε αυτή την αίσθηση. Ωστόσο, αυτό δεν είναι το πρόβλημα εάν ο δάσκαλος μπορεί να σας κρατήσει συγκεντρωμένους και εμπνευσμένους. Η διδασκαλία δεν είναι απλώς επάγγελμα, είναι μάλλον επάγγελμα, αποστολή. Δεν είναι όλοι τα προσόντα για αυτή τη δουλειά, ακόμα κι αν το πρόβλημα δεν είναι η γνώση. Οι δάσκαλοι πρέπει να είναι επιλεγμένοι και διακεκριμένοι άνθρωποι που ξεπερνούν τη μετριότητα και είναι σε θέση να εμφυσήσουν ηθικές και ηθικές αξίες στους μαθητές τους. Η έρευνα έχει αποδείξει ότι ένας μεγάλος αριθμός δασκάλων είναι ανεπαρκής για να κάνει αυτή τη δουλειά και ο λόγος είναι ότι είναι ένα δύσκολο έργο. Κατ' αναλογία, δεν είναι όλοι επαρκείς για να είναι αξιωματικός στις ένοπλες δυνάμεις ή πιλότος στην πολιτική αεροπορία. «Η εκπαίδευση του νου χωρίς την εκπαίδευση της καρδιάς δεν είναι καθόλου εκπαίδευση.» Αριστοτέλης

Με την ιδιότητα του δασκάλου, είστε ηγέτης και ως εκ τούτου είστε σε θέση να επηρεάζετε το πεπρωμένο τους για το υπόλοιπο της ζωής και του μέλλοντός τους και αυτό είναι πραγματικά κρίσιμο και φοβερό. Δεν μπορείς να κάνεις αυτή τη δουλειά ψυχρά και αδιάφορα. Χρειάζεται κάτι περισσότερο από αγάπη, αφοσίωση και φροντίδα. Πρέπει να δώσετε όλη σας την αγάπη, τον σεβασμό και να επενδύσετε ολόκληρο το είναι σας, εάν θέλετε να κερδίσετε την καρδιά, την εκτίμηση και τελικά τον σεβασμό του/της. Μόλις το κάνετε, υπάρχει εγγύηση ότι το αποτέλεσμα θα είναι ικανοποιητικό και καρποφόρο. Ωστόσο, οι δάσκαλοι πρέπει να είναι ηθικά και ηθικά θωρακισμένοι. Μια Ολιστική Εκπαίδευση είναι, λοιπόν, μια εκπαίδευση που ενσωματώνει όλες τις πτυχές ενός ανθρώπου, τον μοναδικό του χαρακτήρα και την προσωπικότητά του. Τι ωφελεί, αν η εκπαίδευση είναι μονόπλευρη, κενή, μόνο προσανατολισμένη στη γνώση και στερείται εσωτερικής ποιότητας και ηθικού περιεχομένου; «Η ηθική διαβίωση είναι η απαραίτητη προϋπόθεση για ό,τι αξίζει στον κόσμο» - Ernest Caldecott

Όλοι θαυμάζουμε τους γιατρούς και ο λόγος είναι προφανής λόγω του λεπτού και περίπλοκου που αναλαμβάνουν. Σε στιγμές απόγνωσης, νομίζουμε ότι η ζωή μας εξαρτάται από αυτούς. Μπορούμε κάλλιστα να φανταστούμε πόσο αγχωτικό μπορεί να είναι για τον ασθενή, αλλά και για έναν γιατρό που πρέπει να κάνει μια κρίσιμη χειρουργική επέμβαση για να αφαιρέσει έναν όγκο. Οποιοδήποτε λάθος, παρέκκλιση ή αμέλεια μπορεί να αποβεί μοιραίο για τον ασθενή. Γι' αυτό τους κοιτάμε με δέος και σεβασμό. Αντίθετα, ακούμε συχνά σοκαρισμένους γιατρούς που έχουν καταχραστεί και παραβιάσει τη θέση τους για υλική ικανοποίηση. Υπάρχουν περιπτώσεις όπου η ανθρώπινη αξιοπρέπεια καταπατείται λόγω της ευαλωτότητάς μας σε κρίσιμες προκλήσεις της ζωής μας και αυτό είναι συγκλονιστικό και εξωφρενικό. Εδώ μπαίνει το κρίσιμο ερώτημα σχετικά με τις ηθικές και ηθικές αξίες που είναι τόσο απαραίτητες για να απολαύσετε μια ζωή αξιοπρέπειας και αξιοπρέπειας. «Ένας άνθρωπος χωρίς ηθική είναι ένα άγριο θηρίο λυμένο σε αυτόν τον κόσμο». Αλμπέρ Καμύ

Αλλά εάν το σχολείο μπορεί να αναλάβει το καθήκον να εισαγάγει έναν κώδικα ηθικής και ηθικής στο πρόγραμμα σπουδών ως σημαντικό συστατικό στην εκπαίδευση και επιπλέον στις ανθρώπινες υποθέσεις, τότε ένας άνεμος αλλαγής θα σαρώσει όλα τα πεδία της ανθρώπινης γνώσης, συμπεριλαμβανομένων των ζοφερών θλιβερό τοπίο ορισμένων σχολείων που καλλιεργούν τον εκφοβισμό και τα ποσοστά εγκατάλειψης του σχολείου για να αναφέρουμε μερικές από τις χειρότερες περιπτώσεις. Η εκπαίδευση χωρίς ηθική είναι κενή και ενοχλητική. Εάν οι μελλοντικοί μας απόφοιτοι είναι ενσωματωμένοι, συγκροτημένοι, καλά εξοπλισμένοι και ολιστικά μορφωμένοι, αυτό θα επηρεάσει θετικά την κοινωνία μας μακροπρόθεσμα. Επομένως, για να επιτευχθεί ο υψηλός στόχος της εκπαιδευτικής αριστείας στο πλαίσιο ενός σχήματος προσανατολισμένου στην αξία, κυριολεκτικά, όλος ο κόσμος πρέπει να συνεργαστεί, συμπεριλαμβανομένων των ιδρυμάτων, των υπουργείων και των κυβερνήσεων. Το φινλανδικό εκπαιδευτικό σύστημα έχει κερδίσει παγκόσμια αναγνώριση για την καινοτομία και την αποτελεσματικότητά του. Πρέπει να υπάρχει λόγος για αυτό. Κανείς δεν πιστεύει ότι είναι πραγματικά τέλειο. Ωστόσο, το γεγονός ότι ένα εκπαιδευτικό σύστημα υπερέχει σε σύγκριση με άλλα, δεν είναι αρκετά καλό. Η αληθινή απόδειξη της αριστείας και της αποτελεσματικότητάς του εκδηλώνεται στην ίδια την κοινωνία που είναι ο τελικός αποδέκτης και ο πραγματικός καθρέφτης της βελτίωσης, της ανάπτυξης και της κοινωνικής κατάστασης.

Συμπερασματικά, είναι το τρομακτικό μας έργο και εννοώ όλοι όσοι είναι ικανοί, κατάλληλοι και υπεύθυνοι να επιλέξουν και να υιοθετήσουν ό,τι είναι καλύτερο, πιο ικανοποιητικό και επιτυχημένο και να το εφαρμόσουν προς όφελος δικό μας και του κόσμου. «Η αριστεία δεν είναι ποτέ ατύχημα. Είναι πάντα το αποτέλεσμα υψηλής πρόθεσης, ειλικρινούς προσπάθειας και έξυπνης εκτέλεσης. αντιπροσωπεύει τη σοφή επιλογή πολλών εναλλακτικών λύσεων - η επιλογή, όχι η τύχη, καθορίζει τη μοίρα σας». Αριστοτέλης


English 

          Character Education and the Role of Family and School


What we really need is a whole new understanding of Holistic Education and applying it to family, school and society. Education, as a system for promoting knowledge and skills, is the most valuable tool and pillar for the intellectual development and needs as well as the sustainability of society and our planet. Without the knowledge gained in our schools and universities, our society would not be able to sustain itself and grow. "Education is the most powerful weapon that can be used to change the world." Nelson Mandela. The fact is that pure knowledge cannot make this place better. What is needed is a complementary component that is value-oriented and encompasses moral and ethical standard

As a matter of fact, scientific knowledge i.e., can be applied in creating great devices and technological, mechanical equipment which can bring progress and growth and solve many problems i.e. (hunger, disease, water supply) our world is facing today. Nonetheless, by the same token, any scientific knowledge if used without consideration of its effects on human beings and the environment can lead to disaster. Those are Albert Einstein's words after the Hiroshima bombing: "The unleashed power of the atom has changed everything save our modes of thinking, and we thus drift toward unparalleled catastrophe. It was a warning, but it fell on deaf ears" 

 Our world is full indeed of prestigious schools, higher institutions, colleges and universities. There are also good teachers, educators, professors and scholars who are perfectly educated and qualified to teach and transmit their knowledge to hundreds and thousands of students who look up to them with anticipation and admiration. Teachers need to be good examples and paradigms to their students. In the Orient teachers and scholars are considered second parents and for that reason, school becomes an extended family. In effect, a teacher is someone who may touch your life forever simply because learning is a living experience. “True teachers are those who use themselves as bridges over which they invite their students to cross; then, having facilitated their crossing, joyfully collapse, encouraging them to create their own.” Nikos Kazantzakis 

In my opinion, knowledge and human connection go together. If learning becomes abstract and impersonal a mere transmission of sheer knowledge then there is a gap and something must be lacking. A teacher can be as anonymous as somebody you meet on the street. Step into an amphitheater full of 1000 students where a professor is teaching a subject, and you may get this feeling. However, this is not the problem if the teacher can keep you focused and inspired. Teaching is not just a profession, it is rather a vocation, mission whatsoever. Not everybody is qualified for this job, even if knowledge is not the problem. Teachers must be selected and distinguished people who transcend mediocrity and are able to instill moral and ethical values in their students. Research has proven that a large number of teachers are inadequate in doing this job and the reason is that it is a daunting task. By analogy, not everybody is adequate to be an officer in the armed forces or a pilot in the civil aviation. Educating the mind without educating the heart is no education at all." Aristotle 

  In the capacity of a teacher, you are a leader and as such you are in the position of affecting their destiny for the rest of their lives and future and this is really crucial and awesome. You cannot do this job coldheartedly and indifferently. It takes more than love, dedication and care. You need to give your whole love, respect and invest your entire being if you are to win his or her heart, appreciation and eventually respect. Once you have done so there is a warranty that the result will be rewarding and fruitful. However, teachers ought to be morally and ethically armored. A Holistic Education is, therefore, an education which incorporates all the aspects of a human being, his unique character and personality. What's the use, if education is one-sided, empty, only knowledge-oriented and lacks inner quality and ethical content? "Ethical living is the indispensable condition of all that is most worthwhile in the world."- Ernest Caldecott  

We all admire doctors and the reason is obvious due to the delicate and intricate they undertake. At moments of despair, we think our life depends on them. We can well imagine how stressful might be for the patient, but also for a doctor to have to conduct a critical surgery in order to remove a tumor. Any mistake, deviation or negligence can become fatal for the patient. This is why we look up to them with awe and respect. In contrast, we often hear in shock of doctors who have abused and violated their position for material gratification. There are cases where human dignity is being trodden upon due to our vulnerability in crucial challenges in our lives and this is both shocking and outrageous. Here comes the critical question about moral and ethical values so much needed in order to enjoy a life of decency and dignity. "A man without ethics is a wild beast loosed upon this world." Albert Camus 

But if the school can take up the task to introduce a code of morality and ethics in the curriculum as an important ingredient in education and furthermore in human affairs, then a wind of change will sweep through all the fields of human knowledge including the bleak and dreary landscape of some schools nurturing bullying and drop-out rates to mention some of the worst of cases. Education without ethics is empty and troublesome. If our future graduates are integrated, composed, well-equipped and holistically educated, this will affect our society positively in the long run. Therefore, in order to attain the high goal of educational excellence within the frame of a value-oriented scheme, literally, all the world has to cooperate, including institutions, ministries and governments. The Finnish educational system has earned global acclaim for its innovation and effectiveness. There must be a reason for that. Nobody really thinks it is really perfect.  However, the fact that an educational system excels compared to others, is not good enough. The true evidence of its excellence and efficiency is manifested in society itself which is the end recipient and the real mirror of improvement, development and social condition. 

 In conclusion, it is our daunting task and I mean for all those who are competent, eligible and in charge to choose and adopt whatever is best, most rewarding and successful and implement it to our own and the world's benefit. “Excellence is never an accident. It is always the result of high intention, sincere effort, and intelligent execution; it represents the wise choice of many alternatives - choice, not chance, determines your destiny.” Aristotle